Sub pretextul ca a participat la targul Eurosatory din Franta, unde au fost lansate mai multe masini de lupta pentru fortele terestre, la realizarea carora a participat, compania israeliana Elbit a transmis un comunicat in care ataca din nou Ministerul roman al Apa­rarii. Supararea reprezentantilor com­paniei israeliene vine din faptul ca spe­cialistii militari romani au respins la inceputul acestui an al doilea lot de transportoare Piranha III C. Motivul a fost incompatibilitatea mitralierei cali­bru 12,7 cu restul masinii de lupta. In comunicat se precizeaza ca oficialii mi­litari romani au cerut producatorului ca masina de lupta „sa fie echipata nu­mai cu turele teleco­mandate cu putere de foc re­dusa bazata pe mitra­liere calibru 12,7 mm”. De remar­cat de aici exprimarea „cu putere de foc redusa”.

Ba, mai mult, se sugereaza si solutia: „Fapt este ca majoritatea TBT (trans­portoare blindate - n.r.) de 8x8 si 6x6 aparute la Salon si deja aflate in achi­zitiile recente ale tarilor NATO sunt echipate cu turele telecomandate cu tunuri automate de mare calibru 30 mm - fata de mitraliera ceruta, tunul dubleaza distanta efectiva de tragere si mareste de 10 ori efectul de distrugere a tintei”. Si ca sa fie clar de ce propun o astfel de solutie iata si explicatia, chiar ei produc turele echipate cu tunuri de 30 de mm: „Astfel de turela teleco­mandata calibru 30 mm (produsa de Elbit la Bacau) a fost prezentata de General Dynamics la Baneasa la Ex­pomil 2009 pe un TBT Piranha al ar­matei belgiene, aceasta turela fiind inclusa si pe alte vehicule 8x8 si 6x6 produse de Patria, Steyr si Iveco pentru alte tari inclusiv din NATO”. Ca atare, Elbit considera ca achizitia de vehicule blindate Piranha III C este blocata din „motive birocratice”.

Armata spune ca nu are contract cu Elbit, ci cu Mowag

Legat de acest diferend, repre­zen­tantii Armatei Romane care au preferat sa nu-si divulge identitatea au declarat ca este o falsa problema si asta dintr-un simplu motiv: Armata are contract pen­tru achizitia a 31 de transportoare blin­date Piranha III C cu firma elve­tiana Mowag. Compania israeliana El­bit este doar unul dintre subcontractorii firmei Mowag si nu are o relatie directa cu MApN. Asa ca daca are nemultumiri, re­prezentantii Armatei ii sugereaza sa ia le­gatura cu firma el­vetiana. 

Revenind la tar­gul de armament Eurosatory, des­tinat sec­torului sis­­te­melor de arma­ment si tehnica de lupta pen­tru fortele teres­tre, printre vedetele manifestarii au fost noul transportor blin­dat 8x8 pentru trupe, Piranha 5 dezvoltat de Mowag pentru armata britanica, cat si versiunea cu blindaj marit a renumitului trans­portor 6x6 VAB 2 construit de Renault si pus in serviciul armatei franceze, pre­cum si tancul israelian Merkava. Salo­nul international Eurosatory a reunit aproximativ 1.300 de expozanti din 53 de tari din intreaga lume in cadrul Centrului international de ex­pozitii din Paris - Villepinte. Peste 30 de tari participante, printre care si Ro­mania, au organizat pavilioane na­tionale. 
In cadrul standului Romaniei au expus societati atat proprietate de stat, precum Romtehnica, CN Romarm SA, cat si din sectorul privat, precum SC Aerostar Bacau, Stimpex SA si SC Pro Optica SA