Cel mai mare număr de absolvenţi ai Online Business School, o platformă gratuită de e-learning dedicată managerilor din IMM-uri, provine din Bucureşti, 540, urmat de Iaşi şi Cluj. La finalul lunii august, numărul total de absolvenţi a ajuns la peste 2000.


Cele mai populare cursuri şi simulări sunt simulările “Îmbunătăţirea abilităţilor de vânzare” şi “Comunicarea cu un manager dificil” şi cursul “Managementul timpului”. Online Business School este gratuită şi disponibilă pentru orice manager român dintr-o companie cu până la 250 de angajaţi din zona urbană şi rurală.


Distribuţia geografică a numărului de absolvenţi, proporţională cu distribuţia cursanţilor Online Business School, arată că interesul cel mai mare pentru dezvoltare personală şi perfecţionare îl au IMM-urile din zona Ilfov/Bucureşti, de unde provin peste 28% dintre absolvenţi. Conform statisticilor naţionale, cea mai mare densitate de IMM-uri (aproximativ 45/1000 locuitori) este înregistrată în Bucureşti, mai mult decât dublul mediei naţionale (19,72 IMM-uri/1000 locuitori).


Celelalte regiuni au înregistrat rezultate apropiate:m18,58% sunt din Moldova (regiunea NE),,22,97% sunt din Muntenia (Sud– 8,35%, SE – 9,19%, SV – 5,43%),.în timp ce restul de 30,19% sunt din Transilvania (NV – 11,81%, centru – 10,92%, V – 7,46%). Datele privind profilul participanţilor au arătat interesul companiilor de dimensiuni foarte mici, cu unul sau doi angajaţi şi resurse financiare limitate, pentru perfecţionare, 53% dintre managerii înscrişi în program provenind din astfel de companii.

Potrivit cursanţilor Online Business School, principala îngrijorare a unui manager de IMM, în ceea ce priveşte trainingurile şi cursurile, este cea a lipsei de timp.

În a doua parte a lunii octombrie 2012, 16 persoane cu funcţii de conducere în IMM-uri şi mici antreprenori din România vor participa la un schimb de experienţă în Grecia. Pe parcursul celor 5 zile ale schimbului de experienţă în Grecia, managerii vor avea ocazia să viziteze trei companii de succes din domeniile IT, FMCG şi HoReCa şi să ia parte la traininguri de afaceri susţinute de profesionişti cu experienţă. Călătoria va fi o oportunitate pentru managerii din România de a intra în contact cu persoane cu poziţii similare din Grecia şi de a beneficia de experienţa acestora din urmă în a face faţă cu succes situaţiei economice dificile.