'La începutul anului trecut anunţam o creştere de minim 5%, şi aşteptam chiar un avans cu două cifre, în condiţiile în care evoluţiile din domeniul construcţiilor şi-ar fi păstrat parcursul prognozat. Ei bine, iată că obiectivele noastre au fost şi anul trecut realiste şi am reuşit o creştere de 13%. Tot la începutul anului trecut am anunţat că vom depăşi un milion de metri cubi de polistiren livraţi. Şi aici am întrecut obiectivul înregistrând 1,2 milioane de metri cubi, echivalentul a 12 milioane de metri pătraţi de termosistem. Considerăm că anul 2016 a fost unul extrem de bun pentru AdePlast şi pentru zona construcţiilor, în general. Iar dacă nu vor interveni schimbări majore în plan politico-economic, 2017 se poate înscrie pe acelaşi traseu', arată Marcel Bărbuţ, proprietar AdePlast, într-un comunicat remis AGERPRES.


Rezultate foarte bune au fost înregistrate şi la export, unde AdePlast a reuşit o cifră de 4 milioane de euro, în creştere cu 36% faţă de anul trecut.

'Evoluţile pozitive pe care le înregistrăm la export arată că AdePlast îşi consolidează de la an la an poziţia pe pieţe cu tradiţie în ceea ce priveşte calitatea materialelor. Şi vorbim aici de Austria, Germania, Marea Britanie, Grecia. În acelaşi timp, volumele cele mai mari le-am înregistrat în Ungaria, Bulgaria şi Republica Moldova. Produsele cele mai cerute pe aceste pieţe sunt polistirenul EPS 80+, tencuiala siliconată şi adezivul super plastic de înaltă rezistenţă - AFN', precizează Alex Bărbuţ, Export & Development Manager AdePlast.

Una dintre pieţele pe care AdePlast le-a accesat mai recent este cea a hidroizolaţiilor, iar aici compania a înregistrat cele mai spectaculoase creşteri. Astfel, vânzările de membrane au avut o creştere de 47% în volume, faţă de 2015.

'Diversificarea portofoliului cu produse complementare celor pe care le producem a fost o strategie care a avut la baza nevoile clienţilor noştri şi solicitările acestora pentru materiale adiacente sau alternativă la ceea ce producem. Aşa am reuşit, de pildă, să vindem de 4 ori mai multă vată minerală pentru termosistem decât în 2015', precizează Marcel Bărbuţ.

La nivel naţional, zonele care au funcţionat cel mai bine sunt Muntenia (cu Bucureşti), Moldova şi Transilvania. În ceea ce priveşte produsele, unul dintre cele mai de succes pe categoria sa a fost vopseaua premium Aeria Gold.

'Graţie departamentului nostru de cercetare-inovare am reuşit să configurăm cel mai complet produs de pe piaţă în acest moment, pe zona premium, şi anume vopseaua Aeria Gold. Efortul de marketare depus pe parcursul anului nu a fost uşor, pe o piaţă extrem de concurenţială, însă calitatea acestui produs şi-a spus cuvântul încă de la momentul lansării, devenind instant un produs calitativ recunoscut atât de profesioniştii în domeniu, dar şi de beneficiari', adaugă Marcel Bărbuţ.

AdePlast este cel mai important producător român de materiale pentru construcţii, cu trei platforme industriale situate în Oradea, Ploieşti şi Roman.

Oradea. Capacitatea de producţie este de 250.000 de tone adezivi şi mortare uscate, 50.000 de tone / an vopsele şi tencuieli decorative şi 700.000 metri cubi de polistiren expandat (EPS), având inclusă şi capacitatea de producţie de polistiren grafitat în cobranding cu firma BASF.

Ploieşti. Pe platforma industrială de la Ploieşti se află o fabrică de adezivi şi mortare uscate cu o capacitate de 450.000 de tone / an, o fabrică de polistiren expandat (EPS) de 1.050.000 de metri cubi, o line de producţie de polistiren grafitat de 150.000 de metri cubi, la care se adaugă o fabrica de vopsele, tencuieli decorative, lacuri şi emailuri, cu o capacitate de 50.000 tone / an.

Roman. AdePlast deţine o zonă industrială care include o fabrică de adezivi şi mortare uscate cu o capacitate de 450.000 de tone / an şi o linie de producţie de polistiren expandat cu o capacitate anuală de 700.000 de metri cubi. Astfel, Adeplast devine producătorul de termosistem numărul 1 din România, având toate materialele componente realizate în fabricile proprii. www.agerpres.ro