Odata cu aparitia acestui avion, flota americana va dobandi o flexibilitate de manevra sporita. Decoland de la bordul unui portavion aflat undeva pe mare, aparatul este capabil sa atace cele mai moderne mijloace de aparare aeriana si obiective blindate de care poate dispune un potential dusman. Acest lucru permite portavionului sa ameninte tintele inamice de la o distanta mai mica, daca bazele terestre sunt la mare departare de zonele de conflict.

Pe de alta parte, este greu de presupus ca portavioanele vor putea "evita" zona de actiune a rachetelor balistice antinava chieze, precum DF-21D si DF-26D. Acest din urma proiectil are o raza de actiune de 4000 kilometri, depasind raza de actiune a F-35C, fara a vorbi de F-35B cu decolare verticala. Totusi, pe masura ce portavioanele americane se vor indeparta de coastele Chinei, militarii chinezii vor intampina tot mai mutle dificultati in detectarea acestor nave si monitorizarea lor. 

In viitorul apropiat, grupurile de portavioane chineze nu vor reprezenta o amenintare pentru portavioanele americane. Mai ales ca Beijinul nu si-a propus asa ceva.Liaoning si cele doua portavioane aflate acum in constructie utilizeaza un sistem sovietic de decolare fara capapulta, ceea ce planfoneaza greutatea avionului. In plus, navele nu vor putea gazdui la bordul lor mai mult de 25 de avioane de vanatoare J-15.

Este evident ca pentru a urmari si distruge portavioanele americane, chinezii vor trebui sa foloseasca in special rachete balistice antinava, submarine si avioane de atac cu baza la sol si echipate cu rachete antinava. Printre altele, chinezii isi vor majora investitiile in dezvoltarea marilor drone "strategice" de recunoastere, dar si in satelitii de spionaj.