Anul trecut, Bosch a recunoscut că a livrat componente (aşa numitele sisteme de injecţii common rail) pentru maşinile diesel Volkswagen pe care ar fi fost instalate în SUA sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare. Proprietarii de maşini cu motoare diesel au dat în judecată Bosch în 2015, susţinând că firma ar fi ajutat la executarea softului care a permis VW să încalce reglementările privind emisiile şi au susţinut că Bosch a fost ''un participant activ şi informat'' în schema îndelungată a celor de la Volkswagen, informeaza agerpres.

Conform acordului încheiat cu autorităţile din SUA, Bosch va plăti 163,3 milioane de dolari pentru a-i despăgubi pe clienţii americani care deţin autovehicule VW cu motor diesel de doi litri, fiecare proprietar urmând să primească 350 de dolari, în timp ce deţinătorii de autovehicule VW cu motor diesel de trei litri vor primi 113,3 milioane de dolari, fiecare proprietar urmând să primească 1.500 de dolari.

Într-un comunicat al Bosch se arată că firma nu a admis delictul dar a decis să încheie litigiul pentru a se concentra pe un proces extensiv de transformare demarat de grupul german. Acordul anunţat de Bosch vine după ce Volkswagen a informat că va plăti aproximativ 1,2 miliarde de dolari pentru a repara sau răscumpăra de la clienţii americani cele 80.000 autovehicule echipate cu motoare diesel de trei litri, implicate în scandalul manipulării emisiilor poluante.

În România, la Blaj, Bosch a inaugurat în 2007 două unităţi de producţie pentru tehnică liniară şi o unitate de producţie în domeniul auto. În 2014, a fost inaugurat şi un centru de dezvoltare şi cercetare pentru tehnologia auto. La Blaj, compania are 1.200 de angajaţi, la care se vor adăuga alţi 300, iar până în 2020 firma doreşte să ajungă la 2.000 de salariaţi. Pe plan global, Bosch are peste 300.000 de angajaţi şi 350 de filiale în mai mult de 50 de ţări.