"Europenii vor dori sa ofere un plus de ajutor coalitiei care lupta impotriva gruparii Statul Islamic, furnizand mai multe arme, asigurand pregatire militara pentru militarii irakieni, desfasurand un numar sporit de avioane in regiune si extinzand participarea la operatiuni de spionaj in Turcia", sunt de parere analistii de la Stratfor.

Pe de alta parte, publicatia britanica The Telegraph considera ca terorismul si discutiile pe aceasta tema ar putea adanci disensiunile din interiorul Uniunii Europene, putand, de asemenea, conduce la iesirea Marii Britanii din UE. Ziarul estimeaza ca esecul serviciilor speciale belgiene de a preveni atentatele de marti, de la Bruxelles, vor ingreuna misiunea adeptilor unitatii europene de a-si apara pozitiile.

In alta ordine de idei, cotidianul francez Le Monde se intreaba daca dupa atacurile din capitala UE, soldate cu 34 de morti, Parlamentul european va inscrie pe ordinea sa de zi problema privind centralizarea informatiilor personale detinute de companiile aeriene despre pasageri la sosirile si plecarile de pe aeroporturi, asa numitul dispozitiv "passenger name record", PNR.

Elaborat de Comisia europeana in 2011, proiectul de directiva obliga companiile aeriene sa transmita 19 date despre fiecare pasager al zborurilor extra-europene (dintr-o terta tara spre UE si viceversa): identitate, numar de telefon, adresa electronica, numar bilet, loc, etc. La nevoie, statele ar putea aplica acest dispozitiv si pentru zborurile intra-europene.

Inregistrarea sistematica a acestor dae ar putea permite, potrivit sustinatorilor proiectului, sa fie urmarite deplasarile suspectilor de terorism, compararea acestor deplasari cu alte piste aflate in atentia organelor de ordine. Un argument care nu sta in picioare, sustin opozantii acestei intiative legislative, pentru ca "adevaratii teroristi evita sa foloseasca avionul, pentru a nu-si dezvalui identitatea".