Ceea ce inseamna ca deficitul va atinge 2180 miliarde de yuani (304 miliarde euro). La capitolul cheltuieli, 800 de miliarde de yuani vor fi investite in constructia de cai ferate, astfel incat intreaga retea va spori cu 1.000 de kilometri. Alte 1.650 miliarde de yuani vor fi investiti in autostrazi. Se va lucra, de asemenea, la mari "proiecte de energie nucleara" si "oleoducte", a precizat premierul chinez, Li Keqiang.

"Economia Chinei se afla intr-o permanenta reinventare. Usor, are loc o trecere de la cresterea bazata pe investitii interne la una unde principalul motor de sustinere va fi consumul intern. Un proces care, inevitabil, va fi insotit de caderi de ritm si reveniri. Sa avansezi 30 de ani cu acelasi ritm este imposibil", crede expertul Aleksandr Gabuev, de la centrul Carnegie.

In opinia lui, in aceste conditii vor fi cu siguranta lansate prognoze speculative privind schimbari si prabusiri dramatice in China. "Nu cred ca se va intampla asa ceva. Dupa parerea mea, conducerea Chinei este pregatita sa faca fata tuturor problemelor, tine cont de elementele previizibile si imprevizibile. China isi poate vindeca economia", sustine analistul.