De asemenea, vor fi construiţi 3.000 de kilometri de cale ferată pentru tranzitul urban. La sfârşitul lui 2015, China avea 121.000 de kilometri de cale ferată, inclusiv 19.000 de kilometri pentru trenurile de mare viteză, conform datelor date joi publicităţii.

Guvernul de la Beijing va invita investitorii privaţi să participe la finanţarea liniilor de cale ferată regionale şi intercity, a anunţat Yang Yudong, reprezentantul Administraţiei Căilor Ferate din China.

Principalul organism de planificare economică din China a aprobat, luna trecută, un plan de 247 de miliarde de yuani (36 de miliarde de dolari) pentru construcţia, până în 2020, a unei căi ferate care va lega Beijingul de oraşele vecine, ca parte a eforturilor Guvernului de a îmbunătăţi conectivitatea în jurul Capitalei.

Planul prevede construirea a nouă linii de cale ferată, care vor lega Beijingul de portul Tianjin, de oraşele din nordul provinciei Hebei şi de noul aeroport al Capitalei, pentru integrarea celor trei zone într-un mega-oraş, relateaza agerpres.

Vor fi înfiinţate mai multe staţii de cale ferată în oraşe şi va fi îmbunătăţită coordonarea între huburile de tranzit, pentru a reduce durata călătoriilor, a informat NDRC.

Populaţia actuală a zonei care va fi acoperită de proiectul numit Jing-Jin-Ji este estimată la aproximativ 110 milioane iar până în 2020 reţeaua de căi ferate va ajunge 212.000 kilometri pătraţi, dublu faţă de suprafaţa Coreei de Sud.