Prin achiziţionarea Trainose şi a portului Pireu, Cosco va obţine legături maritime spre Canalul de Suez şi legături feroviare către Balcani şi Europa Centrală şi de Est (CEE).

În decembrie, Cosco şi-a sporit forţa financiară după ce a fuzionat cu China Shipping Group. Acum compania se concentrează pe extinderea cotei de piaţă în Grecia, într-o perioadă dificilă pentru sectorul de transport maritim. COSCO a oferit luna trecută 400 milioane de dolari pentru o participaţie de 67% în Portul Pireu şi ar urma să fie numit investitor preferat. Dar pentru achiziţionarea Trainose s-ar putea confrunta cu concurenţă, inclusiv din partea companiei americane Watco, susţin sursele.

"Cosco şi Watco sunt interesate de Trainose. Există de asemenea un grup elen care este interesat şi caută un partener", au informat sursele. Un purtător de cuvânt al grupului chinez a refuzat să comenteze informaţia.

Agenţiei de Privatizare din Grecia (HRADF) a invitat companiile să-şi exprime interesul pentru achiziţionarea Trainose de la 1 februarie. Recent, preşedintele Agenţiei de Privatizare din Grecia, Stergios Pitsiorlas, anunţa că o societate mixtă alcătuită din Grup Feroviar Român (GFR) şi firma americană Watco Cos LLC vor licita pentru Trainose.

Al treilea pachet de asistenţă financiară obţinut în iulie de Grecia (în valoare de 85 de miliarde de euro) prevede un program masiv de privatizare. Banii obţinuţi vor fi folosiţi la achitarea împrumuturilor primite pentru recapitalizarea băncilor şi pentru finanţarea investiţiilor. În ultimii cinci ani Grecia a obţinut din privatizări 3,5 miliarde de euro.