"Având în vedere perioadele de timp alocate etapelor procedurale privind încheierea contractului de concesiune şi intrarea acestuia în vigoare, la care se adaugă timpul necesar finalizării lucrărilor de reabilitare al autostrăzilor, apreciem că anul 2017 ca termen estimat de presă pentru aplicarea taxării autostrăzilor incluse în proiectul de concesiune nu reprezintă un termen realist, nefiind fundamentat din punct de vedere procedural şi tehnic", se arată în comunicat.

Potrivit sursei citate, procedura de dialog competitiv pentru atribuirea 'Contractului de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii de Centură Sud a Municipiului Bucureşti (km 52+770 - km 100+765) şi operarea şi întreţinerea Autostrăzii Bucureşti-Constanţa şi Autostrăzii Bucureşti-Piteşti' se află în etapa de dialog cu candidaţii preselectaţi.

Contractul de concesiune de lucrări publice este contractul prin care viitorul concesionar, în contrapartida lucrărilor executate, primeşte din partea autorităţii contractante, în calitate de concedent, dreptul de a exploata un bun pe o perioadă determinată, implicit dreptul de a avea venituri prin impunerea unei taxe de utilizare.

"În privinţa afirmaţiilor referitoare la momentul introducerii taxei, precum şi a celor legate de estimări de costuri şi alte aspecte care ţin de structura financiară, tehnică şi juridica a viitorului contract de concesiune, facem precizarea că aceste aspecte sunt în discuţie, urmând a fi adoptate soluţiile optime care să corespundă necesităţilor autorităţii contractante la finalul etapei de dialog cu candidaţii preselectaţi. Printre aspectele vizate în cadrul acestei proceduri se regăseşte şi evitarea dublei taxări a utilizatorului", subliniază CNADNR în comunicat.