Like - valoare


Să fii prezent pe social media a devenit obligatoriu pentru branduri, iar scopul declarat este mereu acelaşi: crearea unei comunităţi on-line care să asigure dialogul dintre consumator şi brand şi să încurajeze, în acelaşi timp, interacţiunea între consumatorii aceleiaşi mărci.
Ceea ce multe branduri nu au înţeles încă este că oamenii sunt scumpi cu like-urile, iar ca să le placă ceva, atunci trebuie să fie cu adevărat deosebit. În cursa pentru like-uri, această categorie este preţioasă. Trebuie să urmărim valoarea like-urilor, şi nu cantitatea
lor. Există şi like-ul automat dat de consumator, însă acesta  este lipsit de substanţă şi nu are o valoare reală pentru brand. Dacă eu îţi dau like, aştept să primesc înapoi conţinut de calitate.

Like - valoare
Să fii prezent pe social media a devenit obligatoriu pentru branduri, iar scopul declarat este mereu acelaşi: crearea unei comunităţi on-line care să asigure dialogul dintre consumator şi brand şi să încurajeze, în acelaşi timp, interacţiunea între consumatorii aceleiaşi mărci.
Ceea ce multe branduri nu au înţeles încă este că oamenii sunt scumpi cu like-urile, iar ca să le placă ceva, atunci trebuie să fie cu adevărat deosebit. În cursa pentru like-uri, această categorie este preţioasă. Trebuie să urmărim valoarea like-urilor, şi nu cantitatea lor. Există şi like-ul automat dat de consumator, însă acesta este lipsit de substanţă şi nu are o valoare reală pentru brand. Dacă eu îţi dau like, aştept să primesc înapoi conţinut de calitate.

Like – împreună?
Motivele pentru care consumatorii se asociază cu brandurile sunt puţine. Majoritatea caută să se informeze şi să fie la curent cu cele mai noi promoţii. Vrem să obţinem cupoane, să ştim ce produse se vând la reducere şi, din când în când, să mai citim un review de produs. Alţi consumatori îşi doresc o asociere „de ochii lumii”, pentru că un brand este în trend. Odată ce like-ul le-a apărut în profil, interacţiunea cu brandul s-a încheiat, asta dacă putem numi like-ul o interacţiune.
Majoritatea brandurilor nu par însă deloc preocupate de motivul pentru care paginile lor generează like-uri, continuând să meargă pe mâna strategiilor pe termen scurt care vizează bucuria like-urilor multe. A sosit timpul ca brandurile să realizeze că loialitatea consumatorilor se câştiga în timp (mult), şi să-şi reconsidere comportamentul pe reţelele de socializare, dacă vor să fie cu adevărat credibile şi atractive pe termen lung. Butonul „unlike” a devenit mai accesibil ca oricând, iar un click îţi ia doar o secundă, atunci când conţinutul e inutil. Nu dorim niciunui brand să ajungă în situaţia în care consumatorii resping conţinutul slab, iar pentru a împiedica asta, se cere o schimbare. Ele trebuie să-şi reevalueze strategia pe social media şi să vină cu informaţii relevante, consistente şi personalizate în funcţie de nevoile şi de motivaţiile consumatorilor. Aşadar, dragi branduri, noi nu vrem să ne luam like-urile înapoi.

ŞTEFANIA HARABAGIU
Are o experienţă de 14 ani în publicitate şi marketing. Deţine, din 2008, agenţia de creaţie şi inovaţie Brand Support, focusată pe trade marketing. A lucrat pentru Philip Morris, Diageo şi Leo Burnett.