Faza 1

Este faza în care trebuie să consumăm numai proteine. Ai voie să mănânci carne de vită, carne de pasăre fără piele, lactate degresate, peşte şi fructe de mare. 
Băuturile permise sunt apa, ceaiul şi cafeaua, orice alte băuturi fiind total interzise. (3-10 zile)
 
 
Faza 2
 
Continui cu alimentele permise în faza întâi, adică proteine, şi introduci treptat legumele. Atenţie! Ai voie să mănânci numai legume fără amidon, fiind total interzise: cartofii, fasolea, mazărea, lintea sau porumbul dulce. Aceste două faze alternează până când ajungi la greutatea dorită. De pildă, se poate ţine o săptămână faza 2, apoi trei zile faza 1. 

Citeste si  Câteva TRUCURI care taie pofta de mâncare
Faza 3
 
Aceasta este o fază foarte importantă, numită şi faza de consolidare, care te readuce treptat la o alimentaţie normală. Încet, cu multă prudenţă, se reintroduc alimentele care au fost interzise în faza 1 şi 2, bineînţeles fără a abuza. Pentru fiecare kilogram pierdut sunt recomandate zece zile de consolidare. De pildă, dacă ai slăbit zece kilograme, ai nevoie de o perioadă de 100 de zile pentru consolidare. 
 

Faza 4

Am ajuns la faza finală - care durează toată viaţa. De acum poţi să mănânci normal, însă atenţie la cantitate şi la bombele calorice: dulciuri, produse de patiserie, prăjeli, snacks-uri, alimente fast-food. Asta nu înseamnă că sunt total interzise, însă trebuie consumate foarte rar. Mai mult, trebuie să respecţi trei reguli de aur: 
1. În fiecare săptămână trebuie să alegi câte o zi în care să mănânci numai proteine ca în faza 1 a dietei. Acest obicei este obligatoriu să-l păstrezi toată viaţa.
2. În fiecare zi trebuie să consumi trei linguri de ovăz. Acesta are un conţinut ridicat de fibre solubile care reţin apa din intestine şi dau senzaţia de saţietate. La fel de important este faptul că ovăzul este foarte bun pentru inimă şi înlătură constipaţia. Începând cu faza a doua a dietei, pofta de dulce poate fi satisfăcută cu o tartă de ovăz pe zi. Din aceste motive, consumul de ovăz nu este indicat numai pe parcursul dietei, ci pentru totdeauna. 
3. Cel puţin în prima fază trebuie să bei trei litri de apă plată pe zi, deoarece aceasta îţi va ajuta organismul în procesul de digestie. În următoarele faze, poţi să scazi cantitatea la doi litri de apă pe zi, însă la început este obligatoriu să faci acest efort.

Citeste si Tratează hipertensiunea şi colesterolul cu plante
 
Avantaje şi dezavantaje 
 
Avantaje: slăbirea se produce rapid în faza 1, iar perioada de stabilizare este destul de lungă, fapt ce previne efectul yo-yo (reacumularea în scurt timp a kilogramelor pierdute în timpul dietei). Mai mult, în ultimele faze se pot consuma şi alte alimente sau dulciuri de care îţi poate fi poftă, însă cu măsură.
Dezavantaje: În faza 1, în care se consumă numai proteine şi lipsesc cu desăvârşire fibrele, pot apărea episoade de constipaţie. Totodată, există şi riscul apariţiei unei deficienţe de vitamine, pentru că din alimentaţie lipsesc legumele şi fructele. Lipsa vitaminelor din organism poate duce la stări de oboseală, iar un consum mare de carne poate favoriza creşterea nivelului de colesterol din sânge. 
 

Exemplu de meniu pentru faza 1

Micul dejun: o ceaşcă de cafea sau de ceai fără zahăr; două iaurturi naturale mici degresate sau 200 de grame de brânză proaspătă de vaci; o felie de piept de curcan sau de şuncă de curcan, fără grăsime sau un ou fiert
Gustare: un pahar de iaurt degresat sau 100 de grame de brânză proaspătă de vaci
Prânz: o porţie de peşte slab la cuptor sau un piept de pui la grătar; o porţie (un pahar) de brânză proaspătă de vaci
Gustare: un pahar de iaurt degresat sau 100 de grame de brânză proaspătă de vaci