'Studiile arată că prezenţa internaţională directă a firmelor româneşti este modestă, astfel încât numărul companiilor autohtone care efectuează investiţii străine pe pieţele externe este de aproximativ 20 într-un singur an, firmele autohtone realizând doar 30% din exporturile româneşti', a declarat Claudiu Vrînceanu, Senior Project Manager şi iniţiator al Start-Up Bridge, la prima ediţie a Start-Up Bridge, proiect de internaţionalizare a afacerilor româneşti lansat de Fundaţia Romanian Business Leaders.

Interacţiunile directe cu antreprenori din pieţele-ţintă, know-how-ul local şi informaţiile despre reglementările statului şi fiscalitate reprezintă principalele obiective ale antreprenorilor români care au participat la acest eveniment. Proiectul Start-Up Bridge a fost lansat la Sofia, în cadrul unui schimb de experienţe profesionale între antreprenori români şi potenţiali parteneri din Bulgaria.

Potrivit acestuia, antreprenorii români au mare nevoie de know-how, networking, studii şi informaţii punctuale despre oportunităţile de business din străinătate. De asemenea, a fost identificat un potenţial neutilizat de interacţiune internaţională în rândul antreprenorilor români. Start-Up Bridge este o platformă de interacţiune între antreprenorii români şi companiile externe aflate în diverse etape de dezvoltare.

Conform ultimelor date furnizate de Agenţia de Înregistrare din Bulgaria (Registrul Comerţului), rezultă că până la 31 decembrie 2015 au fost înregistrate 2.544 de firme cu capital social integral sau parţial românesc în Bulgaria, din care 466 s-au înregistrat pe parcursul anului 2015, scrie agerpres.