La sfarsitul anilor 1980, cand relatiile dintre Occident si China traversau o perioada de evidenta ameliorare, guvernul de la Beijing a primit, printre altele, mai mutle sute de eliicoptere UH-60 Black Hawk, in versiune pentru export S-70, dar si elicoptere franceze Super Frelon si Dauphin.

Dupa evenimentele din Piata Tienanmen, din 1989, cand armata a reprimat miscarea studentilor, intelectualilor si muncitorilor chinezi care denuntau coruptia si cereau reforme politice si democratice, America a sistat toate exporturile de armament catre Chine.

In aceste conditii, China sa vazut obligata sa asambleze propriile elicoptere de transport. Astfel, aparatul francez SA 321 Super Frelon a vedenit Z-8 chinez, Deuphin s-a transformat in Z-9, dupa care a fost creata si o versiune de atat Z-19. Se pare ca pentru a copia UH-60 chinezii au avut nevoie de ceva mai mult timp.

Primul Z-20 a efectuat primul zbor efectiv in 2013, iar marea problema a inginerilor chinezi a fost crearea unor motoare suficient de puternice. Pentru moment nu se cunosc principalele diferente intre elicopterele americane si cele chineze. Potrivit informatiile aparute in spatiu public, capacitatile de incarcare sunt aproape egale, aparatele putand transporta pana la 11 soldati.