Fondatorul firmei, Steve Sims, este dispus sa organizeze practic orice - de la o cina privata pentru sase persoanele la picioarele statuii lui David, una dintre capodoperele lui Michelangelo expusa in Galleria dell'Accademia, pana la o excursie cu batiscaful MIr pana in adancul oceanului, acolo unde zace vasul Titanic.

Totusi, cand unul dintre clienti l-a intrebat daca ii poate oferi o explozie nucleara, raspunsul a fost "NU". "Bine ati venit in lumea luxului empiric, unde miliardarii lumii nu mai vor genti de firma sau ceasuri Rolex. Ei isi doresc experiente inedite, de o intensitate deosebita, ceva ce poate fi trait o singura data in viata", explica Sims. Sunt solicitari care, subliniaza expertul, alimenteaza cresterea pietei produselor de lux.

In 2016, aceasta piata a valorat 860 miliarde de euro, din care serviciile "speciale" s-au ridicat la 542 miliarde. Un domeniu care evoluteaza intr-un ritm mult mai accelerat decat iata obiectelor de lux, a celor traditionale. In orice caz, asa reiese din ultimul studiu elaborat de compania Boston Consulting Group.

"Marile personalitati din lumea afacerilor sunt atente nu doar la business-ul lor, dar si la felul in care sunt priviti in societate", spune, lar andul sau, Aaron Simpson, managerul companiei londoneze Quintessentially. "Mai precis, cum isi cheltuiesc banii in afara orelor de program", a precizat el. Pentru ca, adauga Keith Wilcox, de la Universitatea Columbia, "daca un obiect de lux, precum o geanta, o bijuterie sau un parfum de firma poate fi achizitionat de o sumedenie de oameni, un safari exclusiv in Africa nu este pe buzunarul oricui".

A face parte dintr-un club care-ti poate satisface cele mai pretentioase dorinte te costa. Spre exemplu, client permanent al firmei Quintessentially poate deveni doar cel care achita cel putin 10.000 de lire sterline pe luna, pentru "experienta de a participa la evenimente unice, cu o participare extrem de redusa", spune Simpson. Cum ar fi intalnirea cu printul Harry si grupul Coldplay inainte de un concert de binefacere.

Alt client si-a dorit de ziua lui de nastere sa fie "aruncat" pe o insula pustie, iar compania Quintessentially i-a organizat o astfel de experienta pe una dintre insulele private din arhipelagul Fiji. Pentru altul, care si-a cerut prietena in casatorie, firma a reusit sa convinga inchiderea temporara a podului Harbor-Bridge din Sidney.

Compania Pure Entertainment Group Inc, din Montreal, ofera cinci statuturi de membru, de la 12.000 de dolari pe an, la 50.000 si chiar mai mult. Pentru acesti bani, clientul poate solicita serviciile firmei 24 de ore din 24, sapte zile pe saptamana. Averea medie a clientilor grupului din Montreal se ridica la 5 milioane de dolari, iar o comanda tip porneste de la 30.000 de dolari.