Din 2014 şi până în prezent, pe segmentul retailului FMCG (pentru bunuri de larg consum) în România au fost deschise 17 noi hipermarketuri, circa 200 de supermarketuri, 73 de magazine de tip discounter, circa 300 de magazine de proximitate şi şapte magazine de tip cash&carry, potrivit datelor prezentate de reprezentanta A.T. Kearney.

Pe segmentul hipermarketurilor, pe piaţa locală, în timp ce retailerii Cora şi Auchan au stagnat dzvoltarea, Carrefour a majorat numărul de hipermarketuri de la 28 la 32, iar Kaufland de la 103 la 115, a arătat Diana Enăchescu, scrie agerpres.

În zona supermarketurilor, Profi şi-a extins reţeaua magazinelor în acest format de la 222 la 354 unităţi, Mega Image - de la 202 la 241, iar Carrefour a ajuns de la 100 la 203 magazine Market. Un eveniment important pe acest segment a fost exit-ul Billa (86 magazine), cu preluarea magazinelor de către Carrefour.

Pe segmentul magazinelor de tip discounter, retailerul german Lidl şi-a extins reţeaua de la 183 la 212 magazine, iar Penny - de la 171 la 209 unităţi. În cazul magazinelor de proximitate, Mega Image a ajuns de la 206 la 322 unităţi Shop & Go, Profi a ajuns de la 53 la 282 magazine în format City şi Loco, iar reţeaua Carrefour Express/Contact s-a extins de la 40 la 67 unităţi.

De asemenea, retailerii cash&carry Metro şi Selgros şi-au extins reţelele de la 26 la 30 de magazine şi respectiv de la 19 la 22 de magazine. Piaţa de retail modern din România preia treptat segmentul tradiţional, trendul va continua, dar este cu mult în urma altor pieţe din regiune, a spus Diana Enăchescu.

În plus, există ca opţiune de dezvoltare şi parteneriatele cu magazine locale, cu dezvoltatorii de mall-uri (exemplul Carrefour) şi cu benzinăriile (proiectul My Auchan - Petrom). În ceea ce priveşte comerţul electronic pe segmentul bunurilor de larg consum, Enăchescu a afirmat că este o zonă importantă, dar încă nu foarte agresivă, iar până în 2020 comerţul electronic pentru bunurile de larg consum nu va depăşi o pondere de 5% în total.