Pe de alta parte, cele doua companii se confrunta cu o cerere in scadere, afacerile lor fiind afectate de falimentul distribuitorului Toys'R'US, consecinta a ofensivei lansata de Amazon.rom in vanzarile de jucarii online.

In urma cu doua saptamani, Mattel a pubicat rezultate trimestriale dezamagitoare si a anuntat ca suspenda plata dividendelor. La randul sau, creatorul papusilor Barbie a avertizat ca nu va atinge obietivele financiare pe care si le-a propus pentru 2017.

"O fuziune va avantaja ambele grupuri, dar actionarii Mattel s-ar putea opune unei operatiuni calculata la cursul depreciat al actiunii", a comentat Erik Gordon, profesor la Ross School of Business, Universitatea din Michigan.

Nu este pentru prima data cand oi mari fabricanti americani de jucarii vorbesc de fuziune. Producatorul papusilor Disney Princesses si al frigurinelor Star Wars, a mai incercat de cel putin doua ori o apropiere de Mattel, in 1996 si in 2015. Dar nu s-a ajuns la nici un acord.

Mattel nu este singurul vizat de Hasbro, care incearca sa-si diversifice sursele de venituri. Recent, gigantul american a pus punct negocierilor privind preluarea grupului de cinematografie si divertismen Lionsgate Entertainment. Achizitie care ar fi permis producatorului jocurilor Monopoly sa lanseze mai multe filme si emisiunii de televiziuni legate de marcile sale.