Astfel de intruniri, care au loc anual in cadrul proiectului Good to Go, organizat de Business Club, inseamna, de fapt, ca Romania are viitor. Aflat la cea de-a X-ea editie, proiectul a reunit anul acesta 24 de tineri din 5 centre universitate. Timp de 10 zile, ei au invatat, sub indrumarea unor specialisti, sa-si construiasca propriul start-up. Iar la final, studentii au avut, pentru prima data, oportunitatea de a-si prezenta modelul de afacere in fata unor investitori.

Mai emotionati ca de obicei, dar mai increzatori in sansa lor, cei 24 de studenti si-au facut aparitia, marti, in fata juriului format din Dragos Nicolaescu, Mike Costache, Vlad Stan, Sergiu Negut si Matei Dumitrescu, in cadrul fazei finale a concursului. Timp de 10 minute, tinerii au trebuit sa-si prezinte proiectul. Apoi au urmat intrebarile.

De unde v-a venit ideea, ce v-a inspirat sau determinat sa creati acest proiect? Ati facut un studiu de piata, un sondaj, pentru a va convinge ca mergeti pe un drum bun, folositor? Ce vreti de la noi? Cati bani? Noi va dam, dar voi ce ne dati? Au fost numai cateva dintre intrebarile adresate de investitorii care au asteptat din partea tinerilor raspunsuri scurte si documentate.

Nu, nici unul dintre „concurenti” nu a plecat de acolo dezamagit sau suparat. Poate proiectul lui nu a fost primit cu interesul sperat, poate ca observatiile investitorilor mai multe decat aprecierile, dar sfaturile primite, sugestiile facute au fost nepretuite pentru acesti tineri pentru care timpul petrecut la Good to Go a constituit, de fapt, un pas important in drumul anevoios, plin de suisuri si coborasuri, al devenirii unui om de afaceri.

Cele 10 proiecte prezentate – Biclomania, Bio Affairs, Cake Your Day, Cu sens, Discover Romania, Masterminds, Motivedu, Noteaboutlife, Sidecar Ro, The Tycoons si Student’s Cofee - au vizat domenii diferite, de la aplicatii pentru telefonul mobil si o bicicleta pentru toate varstele, la prajiturele care sa-ti faca viata mai frumoasa la un stil de viata sanatos.

De o atentie aparte s-a bucurat proiectul Motivedu, care se doreste o platforma menita sa ofere elevilor claselor terminale o altfel de solutie pentru imbogatirea si testarea cunoscutilor, iar parintilor posibilitatea de a oferi copilului „altfel” de meditatii la un pret accesibil. Atractiv si extrem de util. Cu Sens a fost alta lucrare care a acaparat ochii si urechile juriului, pentru ca a venit cu cateva concept inovative pe segmentul serviciilor de HR.