"Sper că nu va fi doar un exerciţiu de imagine", a declarat Michele Gigliotti, un avocat din oraşul Catanzaro care foloseşte în mod frecvent autostrada.

Agenţia care gestionează reţeaua de autostrăzi din Italia, ANAS descrie autostrada cu o lungime de 443 de kilometri Salerno-Reggio Calabria drept o bijuterie a ingineriei, cuprinzând 190 de tuneluri şi 480 de poduri, viaducte şi pasaje care traversează un teren muntos.

Autostrada trebuia terminată în 1972 şi a fost deschisă traficului în 1974, cu excepţia unei secţiuni de un kilometru afectat de o alunecare de teren care a rămas închisă până în 2014. Alte secţiuni au avut şi ele nevoie de reparaţii majore în ultimii ani.

Cotidianul local Corriere della Calabria a publicat un videoclip are arată mai multe restricţii de trafic pe o singură bandă şi restricţii de viteză, ceea ce sugerează că autostrada are nevoie în continuare de lucrări. O serie de sindicate sugerează că autostrada nu va fi finalizată în proporţie de 100% înainte de 2018 însă un purtător de cuvânt de la ANAS insistă că autostrada este gata iar lucrările care sunt programate pentru lunile următoare sunt doar de mentenanţă.

Calabria, regiunea din vârful "cizmei", este cea mai săracă regiune din Italia, precizeaza agerpres.