Generația celor care fac bani online, prin marketing afiliat, e formată în principal din tineri cu vârsta între 18 și 34 de ani, cu studii superioare (universitare și post-universitare), necăsătoriți și de sex masculin. Bucureștiul conduce în topul regiunilor în care locuiesc afiliații, cu 24%, fiind urmat la mare distanță de județele Iași și Timiș. Mai bine de trei sferturi (82%) dintre afiliați câștigă bani de acasă și jumătate dintre ei au început afilierea în 2013.

”Afilierea a câștigat puternic teren pe piața din România, iar rezultatele acestui studiu confirmă această tendință. Ca dovadă și numărul mare de români care au testat domeniul în acest an. Vorbim de oameni care trăiesc exclusiv din afiliere, de specialiști care s-au format în ultimii ani și de joburi dedicate acestui domeniu. Numai în 2Parale, mai bine de 280 de magazine online și companii dezvoltă în prezent programe de afiliere care le aduc vânzări și rezultate, precum și venituri afiliaților din rețea. Estimăm o creștere de două cifre a companiilor care vor folosi această metodă de marketing online”, a declarat Dorin Boerescu, CEO 2Parale și 2Leva, rețeaua similară din Bulgaria.

De unde vin banii

Clasamentul domeniilor promovate de afiliați este condus de magazinele online și advertiserii din Fashion, cu 54%. Electronice (52%), IT&C (48%), Cărți (39%) și Cosmetice (39) sunt și ele domenii de top în preferințele afiliaților.

În alegerea advertiserilor pe care afiliații îi promovează, comisionul oferit la fiecare vânzare și reputația sunt cele mai importante criterii de selecție. De asemenea, factori importanți sunt uneltele de promovare puse la dispoziția afiliaților și categoria advertiserilor.

Cele mai folosite metode de promovare sunt rețelele sociale (61%), care au câștigat teren în special în ultimul an și sunt accesibile unui număr mai mare de utilizatori de internet, și promovarea prin intermediul motoarelor de căutare, prin Search Engine Optimization (SEO – 40%) și Pay Per Click (PPC – 27%), utilizate cu precădere de cei cu experiență în marketingul online.

Tot rețelele sociale sunt preferate de afiliați la capitolul canale online folosite în marketingul afiliat, într-o proporție de 54%. Blogurile personale și site-urile de conținut de nișă completează acest Top 3.

Cei mai mulți afiliați câștigă lunar sub 100 de lei, însă 5% dintre ei reușesc să obțină în fiecare lună mai bine de 2.500 de lei, prin această metodă de promovare online. Aproape un sfert dintre respondenți se bazează exclusiv pe câștigurile din afiliere și nu au alte surse de venit.

Mai bine de jumătate dintre afiliați reinvestesc diverse sume pentru a atrage câștiguri și mai consistente. Aproape o treime reinvestesc între 1% și 20% dintre veniturile din afiliere, iar 11% chiar și peste 61% dintre câștiguri.

Studiul Afilierea în România – 2013 include răspunsurile a 851 de afiliați români, informațiile fiind colectate exclusiv online de 2Parale prin intermediul unui chestionar, în perioada 29 martie-28 aprilie 2013. Până acum, peste 25.000 de români au încercat marketingul afiliat prin 2Parale. 

2Parale este prima și cea mai mare rețea de afiliere din România și Bulgaria, iar prin Divizia de PPC este agenție Platinum Google Engage. Face parte din Leo Burnett Group și e singura rețea de marketing afiliat membră a IAB România.
Portofoliul 2Parale include 280 de campanii și peste 25.600 de afiliați, care au livrat 81 de milioane de click-uri și au generat advertiserilor vânzări de peste 60,8 de milioane de lei (fără TVA). În plus, în cei patru ani și jumătate de la apariția pe piață, 2Parale a fondat mai multe evenimente dedicate dezvoltării industriei online, precum ecomTIM și SEM Days.