In acelasi timp, aproximativ 900 de locuri de muncă ar urma să fie înfiinţate în Germania iar Siemens a dat asigurări că doreste ca persoanele afectate de restructurare să fie reangajate în noile poziţii. Modificările de la divizia IT a Siemens includ crearea unei noi echipe care să facă faţă atacurilor informatice şi expansiunii platformelor de analize de date, a anunţat grupul german.

Unele concedieri vor fi efectuate şi la divizia de mobilitate, care trebuie "să facă faţă sporirii concurenţei şi a majorării presiunilor asupra costurilor", a informat Siemens. Recent, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au anunţat că Siemens şi Bombardier sunt în negocieri preliminare privind fuziunea diviziilor lor feroviare, noua entitate fiind capabilă să concureze mai bine, pe fondul intensificării concurenţei din China.

Propusa societate mixtă, care ar putea valora cel puţin zece miliarde de euro (10,6 miliarde de dolari), ar putea fi creată până la mijlocul acestui an, susţin sursele. Analiştii de la Societe Generale SA au evaluat divizia de mobilitate a Siemens la aproximativ 7,2 miliarde de euro, în timp ce Veritas Investment Research Corp apreciază că participaţia de 70% deţinută de Bombardier în divizia de transportat valorează cel puţin cinci miliarde de dolari.

Prin combinarea diviziilor lor feroviare, Siemens şi Bombardier vor reuşi să atenueze presiunile din partea concurenţilor chinezi, care se extind pe plan global şi ameninţă cota de piaţă a celor două companii. Divizia de mobilitate a Siemens produce trenurile de mare viteză ICE, care conectează principalele oraşele germane, tramvaie şi echipamente de semnalizare.

Siemens şi Bombardier au o prezenţă importantă pe piaţa din România, aminteste agerpres.