În cazul finalizării tranzacţiei, aceasta va fi cea mai mare achiziţie de peste hotare a companiei nipone.


Anul trecut, gigantul Anheuser-Busch InBev a anunţat preluarea rivalului SABMiller cu suma de 104 miliarde de dolari, o tranzacţie care va crea un gigant al pieţei berii ce va domina 30% din piaţa mondială de profil. Pentru a obţine aprobarea autorităţilor de reglementare, SABMiller a decis să îşi vândă operaţiunile din România, Cehia, Ungaria, Polonia şi Slovacia, activele fiind evaluate la cinci miliarde de dolari.

Printre brandurile scoase la vânzare se află Ursus (România), Pilsner Urquell (Cehia), Tyskie (Polonia), Dreher (Ungaria) şi Topvar (Slovacia).

Asahi a cumpărat deja brandurile SABMiller din Europa Occidentală - Peroni şi Grolsch - cu 300 de miliarde de yeni şi ar putea fi interesat de extinderea prezenţei sale pe piaţa europeană.

Reprezentanţii Asahi nu au comentat informaţia, iar după publicarea raportului acţiunile companiei au scăzut la Bursa de la Tokyo cu 6,4%.

Conform surselor Nikkei, fonduri de investiţii occidentale şi producători de bere din China şi-au exprimat interesul pentru operaţiunile Anheuser-Busch InBev din Europa de Est, dar Asahi a oferit mai mult.

Ursus Breweries, parte din grupul SABMiller plc, este unul dintre cei mai mari producători de bere din România, cu brandurile Ursus, Timişoreana, Ciucaş, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Pilsner Urquell, Azuga, Redd's şi Stejar. www.agerpres.ro