Divizarea va creşte valoarea Metro şi va debloca fonduri pentru achiziţii. Acţionarii Metro vor deţine acţiuni la ambele companii, în funcţie de participaţiile lor actuale. "Decizia de a plasa ratingul Metro sub supraveghere reflectă opinia noastră că deşi divizia de produse electronice de larg consum, CE Group, ar urma să beneficieze de un calificativ "Baa3", operaţiunile angro Metro Cash & Carry şi hypermarketurile Real, MWFS Group, vor beneficia de un rating "Ba1" după finalizarea divizării", a explicat Sven Reinke, vicepreşedinte Moody's, relateaza agerpres.

Pe baza documentelor publicate de Metro AG, agenţia de evaluare financiară apreciază că MWFS Group nu va avea un profil de creditare suficient de solid pentru un calificativ "Baa3". Totuşi, Moody's se aşteaptă ca în următoarele 18-24 de luni profilul de creditare al MWFS să se întărească, în urma majorării marjei de profit şi a reducerii costurilor legate de restructurare.

In opinia Moody's, divizarea va creşte flexibilitatea operaţională a ambelor companii, iar listarea lor separată va amplifica flexibilitatea financiară. Previziunea Moody's privind atribuirea unui rating "Ba1" pentru MWFS ţine cont de profilul solid al afacerii, diversificată internaţional, care este lider de piaţă în multe din cele 25 de state unde operează. În plus, portofoliul masiv de active imobiliare oferă flexibilitate financiară şi oportunităţi pentru generarea de numerar.

Operaţiunile angro Metro Cash & Carry şi hypermarketurile Real se vor bucura de un model de afaceri mai rezistent, cu marje de profit mai ridicate decât divizia de produse electronice de larg consum, deşi se menţin riscurile privind performanţele operaţionale viitoare, estimează agenţia. Expunerea la Rusia şi deprecierea rublei ar putea afecta redresarea operaţiunilor alimentare, susţine Fitch.

Metro Group este una dintre cele mai mari şi mai extinse companii de retail din lume, cu 2.000 de locaţii în 29 de ţări şi peste 220.000 de angajaţi. Divizia Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe.