"România, în momentul de faţă, nu mai trebuie să rămână la acelaşi nivel de salarii, este clar. Investiţiile făcute în oameni trebuie să existe. Angajatul îţi va pleca din firmă din trei motive: primul este stresul - şi este suficient să te uiţi la ce trafic infernal este în Bucureşti -, apoi că au şefi slab pregătiţi şi, în ultimul rând, din cauza salariului. Acestea sunt lucruri în care noi vrem să investim. Cea mai nou investiţie a noastră este într-o şcoală dedicată meseriei de curier - Academia Fan", a afirmat Felix Pătrăşcanu, managing partner la FAN Courier.


Potrivit acestuia, paradigma afacerilor clasice se va schimba, iar clienţii nemulţumiţi de anumite servicii aleg variante gen Uber.

'Paradigma business-urilor clasice se va schimba, fără îndoială. Ce va însemna pentru noi dacă va apărea un Uber în curierat? Lucrurile astea se întâmplă într-o industrie atunci când clientul nu mai este mulţumit de servicii. Clienţii care s-au săturat de serviciile proaste din piaţa de taximetrie, aleg Uber. Asta se poate întâmpla şi în piaţa de curierat, dacă nu se întâmplă deja. Cum putem contraataca acest lucru? Prin investiţii suficiente', a spus Pătrăşcanu.

La rândul său, Marian Şeitan, director general al Mediapost Hitmail, a afirmat că piaţa de curierat din România creşte, în comparaţie cu celelalte pieţe similare din Europa, motivul fiind că se deschid din ce în ce mai multe magazine online.

'Piaţa de curierat din România creşte, în comparaţie cu celelalte pieţe, unde lucrurile stagnează. Şi asta datorită faptului că se deschid din ce în ce mai multe magazine online. Piaţa de neadresate devine din ce în ce mai complexă, unde se folosesc date geografice. Oamenii au hărţi, echipamente, ţinem pasul cu tehnologia. Oamenii care lucrează la noi au devenit cei mai importanţi', a subliniat Şeitan.

Reprezentanţii companiilor de curierat şi servicii poştale prezente pe piaţa din România se întâlnesc joi, la Bucureşti, cu oficiali ai autorităţilor de reglementare la un forum organizat cu sprijinul ANCOM, a Asociaţiei Operatorilor de Curierat din România, Asociaţiei Române a Magazinelor Online şi al Asociaţiei Române de Marketing Direct.

Discuţiile vizează teme, precum dezvoltarea pieţei locale de curierat, soluţii integrate pentru curieri, timpul de livrare şi serviciile suplimentare oferite de curieri, provocările legate de lipsa de personal, defalcarea costurilor legate de plata cu numerar şi de e-payment.  www.agerpres.ro