Noile modele vor dispune de instalatii de comunicatii mult mai performante, vor fi mai sigure, vor avea viata mai lunga si vor consuma mai putin carburant. S-a umblat, de asemenea, la motor, mult mai puternic si mai eficient.

"Abrams" se afla in slujba fortelor armate ale SUA de la inceputul anilor 1980, iar constructorii lui au gandit in perspectiva, lasand loc pentru perfectionarea masinii. De-a lungul timpului a fost schimbata aparatura de detectare, tancul a devenit mai mobil, a fost sporita capacitatea de tragere, a detaliat pentru aceeasi publicatia vicepresedintele General Dynamics Land Systems, Donald Kotchman.

Modernizarea si perfectionarea permanenta a tancurilor "Abrams" se inscrie in noul concept de "arhitectura deschisa", gandit pe module si care presupune adaptarea din mers a masinii la noile realizari tehnologice din domeniul apararii.

Modelele M1A2 SRPv3 si SEPv4 constituie etapele acestui proces de constanta perfectionare a tancurilor, fiecare vizand module dinainte stabilite. Spre exemplu, varianta SEPv4 va fi echipata cu senzori meteo, care vor sesiza schimbarile de timp si care vor fi montati in sistemul de coordonare a focului.