Dupa trei ani de munca si 10 milioane de euro investite, Pyrum Innovations, cu sediul la Dillingen, o localitate germana situata la granita cu Franta, pune la punct ultimele detalii ale primei unitati industriale, o instalatie metalica inalta de 25 de metri.

Principiul: intr-un mediu inertizat pentru a evita o reactie de combustie, granule de pneuri uzate sunt incalzite la aproape 700 de grade Celsius intr-un reactor vertical.

"Petrolul se formeaza in partea de condensare a moleculelor", explica Pascal Klein, in varsta de 28 de ani, unul dintre cei doi fondatori ai Pyrum. Dupa rafinare, petrolul obtinut poate fi transformat intr-un echivalen diesel (60%), echivalent de benzina (30%) si in solventi (10%).

Cu unitatea sa de productie, conceputa sa transforme 5.000 tone de pneuri pe an, Pyrum afrima ca poate degaja 50% petrol, 38% cocs si 12% gaz, care va servi la alimentarea grupului electrogen al intreprinderii.

Pe hartie, piata anunta un potential colosal: 17 milioane de tone de pneuri uzate anual la nivel global, potrivit datelor oficiale.