Pe lângă Toyota, cel mai mare constructor auto japonez, care a utilizat aluminiu furnizat de Kobe Steel la una din uzinele sale din Japonia, Honda şi Nissan au confirmat că se se găsesc într-o situaţie similară.  "Aluminiu de la Kobe Steel s-a folosit pentru portierele şi capotele vehiculelor pe care le verificăm în prezent pentru a analiza impactul potenţial având în vedere că, în caz de coliziune, calitatea aluminiului poate afecta securitatea pietonilor", a explicat un purtător de cuvânt de la Nissan.

Honda a precizat, pe de alta parte, ca, până acum, nu s-a confruntat cu vreo problemă critică. Potrivit Nikkei, acelaşi aluminiu incriminat a fost utilizat inclusiv de Mitsubishi Motors, Subaru şi Mazda. Oricum, ministerul nipon al transporturilor a cerut companiilor afectate să efectueze rapid verificări, în special pentru a vedea dacă sunt necesare rechemări la service.

In week-end, un vice-preşedinte de la Kobe Steel, Naoto Umehara, a recunoscut că datele referitoare la produsele din aluminiu şi cupru au fost falsificate în mod sistematic pentru a îmbunătăţi caracteristicile anumitor produse, o practică începuta cu zeci de ani in urma, fără ca directorii să fie la curent. Produsele ale căror caracteristici au fost manipulate au fost livrate către aproximativ 200 de firme. Sunt frecvent citate piesele furnizate de companiile japoneze pentru avioane Boeing, echipamente de apărare sau echipamente de transport feroviar.

Acest scandal este ultimul dintr-un lung şir care vizează companiile japoneze. Cele mai recente implică Olympus şi Toshiba(care au falsificat conturile timp de mai mulţi ani), Takata (ascunderea defectelor airbagurilor livrate producătorilor auto) sau Nissan care recent a rechemat la service 1,2 milioane de vehicule pentru că verificările finale au fost efectuate de persoane care nu erau autorizate, mentioneaza agerpres.