"Acest Centru va fi înfiinţat în aparatul central al Ministerului Finanţelor Publice, până la 1 septembrie 2017, prin comasarea tuturor structurilor din minister şi instituţiilor subordonate cu atribuţii în tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor (structuri din MFP, ANAF - aparat central şi direcţii generale regionale, Agenţia Naţională de Achiziţii Publice şi Comisia Naţională de Prognoză)", se spune într-un comunicat preluat de agerpres.

Guvernul mai precizează că acest Centru va fi dezvoltat conform unui plan de măsuri stabilit prin memorandum.

Pentru perioada 2017 - 2018, planul de măsuri include: desemnarea şi tratarea Sistemului Informatic al MFP ca infrastructură critică de interes naţional; elaborarea unei strategii unitare de dezvoltare şi menţinerea în funcţiune a Sistemului Informatic al MFP; stabilirea necesarului de resurse şi alocarea de fonduri necesare pentru servicii de menţinere şi pentru înnoirea etapizată a infrastructurii hardware şi software a Sistemului Informatic al MFP.

Tot pentru 2017 - 2018, planul de măsuri include angajare de personal de specialitate TIC la nivel central şi local şi implementarea mai multor proiecte în curs, precum implementarea proiectului de interconectare a caselor de marcat şi centralizarea sistemului informatic al Trezoreriei statului şi diversificarea serviciilor oferite.

Pentru aceeaşi perioadă este prevăzută şi implementarea unor măsuri de simplificare a procedurilor administrative aplicabile cetăţenilor.