Irlanda si Luxemburg, spre exemplu, unde sunt înregistrate numeroase companii ce activează în sectorul online, considera că o taxare sporită a acestui domeniu va afecta competitivitatea respectivele firme, în lipsa unor soluţii globale. Taba opusa afirma ca societăţi precum Google sau Facebook recurg la procedee financiare prin care îşi transferă profiturile către state cu fiscalitate redusă, cum sunt cele menţionate mai sus.

'Oamenii se plâng că nu există un Google european, un Facebook european sau un LinkedIn european, dar părerea mea este că dacă doriţi aceste lucruri în Europa şi doriţi ca acest gen de companii să producă în Europa, nu o veţi obţine prin taxe grele şi reglementări excesive', a susţinut pozitia tarii sale premierul irlandez Leo Varadkar. El a avertizat totodată că se va opune oricărei încercări a Comisiei de a elimina posibilitatea ca o ţară membră să poată bloca prin veto deciziile ce privesc acest sector.

În schimb, colegul italian, Paolo Gentiloni a pledat in favoarea unei armonizări a taxării companiilor in cauza, subliniind că mulţi dintre 'aceşti giganţi digitali care nu au fabrici sau zeci de mii de angajaţi, cum aveau giganţii din trecut', nici măcar nu sunt europeni, dar obţin în Europa venituri imense pentru care plătesc taxe foarte mici. 'Credem că în sectorul digital taxele trebuiesc plătite acolo unde sunt datorate, fie că este vorba despre online sau offline', a lansat Juncker.

Ca atare, el a anunţat că executivul comunitar 'va propune anul viitor noi reguli privind o taxare justă şi efectivă care să ofere siguranţă legală şi aceleaşi reguli ale jocului pentru toţi'. La rândul său, preşedintele Franţei, Emmanuel Macron, a apreciat că multinaţionalele din sectorul online trebuie 'taxate pe valoarea creată în ţările noastre europene' şi a susţinut demersul pe care executivul comunitar îl are în vedere.

Potrivit estimărilor Comisiei Europene, în timp ce, de exemplu, companiile din sectorul construcţiilor sunt taxate în medie la nivelul UE cu un procent de circa 23% din profit, în cazul societăţilor din sectorul online acest procent ajunge la numai 10%.