Potrivit Zenith, cheltuielile cu publicitatea pe reţelele sociale înregistrează o creştere de 20% pe an şi în 2019 vor ajunge la 50,2 miliarde de dolari, comparativ cu 50,7 miliarde de dolari pentru presa scrisă. În 2020 însă, publicitatea pe social media o va devansa "lejer" pe cea din presa scrisă. În plus, publicitatea pe platforme precum Facebook şi Twitter va reprezenta 20% din totalul cheltuielilor cu publicitatea pe Internet în anul 2019, faţă de 16% în prezent.

"Social media şi video online sunt motoarele care susţin o creştere continuă a cheltuielilor mondiale cu publicitatea, în pofida ameninţărilor politice la adresa economiei", susţine Jonathan Barnard, director de prognoze la Zenith.

Pe asamblu, Zenith prognozează o creştere de 4,4% a cheltuielilor mondiale cu publicitatea în 2017, un ritm similar cu cel din 2016. Potrivit agenţiei, este vorba de o performanţă frumoasă având în vedere că în 2016 o serie de evenimente importante precum Jocurile Olimpice, Referendumul din Marea Britanie cu privire la ieşirea din Uniunea Europeană şi alegerile prezidenţiale din SUA au dus la creşterea pieţei de advertising în acest an.

Publicitatea video online cunoaşte o creştere rapidă, de 18% pe an, şi ar urma să ajungă la un total global de 35,4 miliarde de dolari în 2019, mai mult decât publicitatea la radio dar mult în urma publicităţii pe televizor, noteaza agerpres.