Printre miniştrii care s-au opus acestui acord, s-au numarat cei din Polonia, Ungaria, Letonia şi Lituania, in timp ce reprezentantii Marii Britanii, ai Irlandei si Croatiei s-au abtinut. Restul oficialilor au sustinut textul.

După peste 11 ore de discuţii, miniştrii muncii din UE au convenit durata detaşării: maxim 12 luni - asa cum a dorit Franţa -, dar cu menţiunea că aceasta poate fi prelungită cu încă şase luni la cererea întreprinderii.

Franţa a mai fost nevoită să cedeze în sectorul transportului rutier, un punct deosebit de delicat, pentru că ţările din grupul de la Vişegrad (Polonia, Ungaria, Cehia şi Slovacia), dar şi Spania şi Portugalia, erau îngrijorate de consecinţele negative ale reformei asupra şoferilor lor.

In acest sens, s-a stabilit ca fosta directiva referitoare la remunerarea lucrătorilor detaşaţi, care dateaza din 1996 va continua sa fie aplicata până la adoptarea unei reforme consacrate special sectorului transportului rutier.