Constructorii auto Toyota şi Ford au anunţat miercuri că, împreună cu alţi patru producători auto, au înfiinţat SmartDeviceLink Consortium, o organizaţie nonprofit care vrea să ofere consumatorilor mai multe alegeri cu privire la modul în care se conectează şi controlează aplicaţiile de pe smartphone atunci când conduc.

Miercuri cei doi parteneri au încheiat o nouă etapă după ce au convins producătorul auto francez PSA, trei constructori niponi (Mazda Motor, Fuji Heavy Industries şi Suzuki Motor) precum şi producătorii de echipamente auto Elektrobit, Luxoft şi Xevo să se alăture consorţiului lor.

Toate aceste companii speră să favorizeze o largă adoptare a platformei SmartDeviceLink (SDL), care este concepută în sistem open source, ca o alternativă la tehnologiile Apple şi Google. "Conectivitatea între smartphones şi interfaţa vehiculului este o miză dintre cele mai importante", a comentat Shigeki Tomoyama, responsabil pentru acest domeniul la Toyota, relateaza agerpres.

Graţie tehnologiei SmartDeviceLink (SDL), automobiliştii nu vor mai trebui să jongleze cu smartphones pe de o parte şi cu un sistem radio/GPS pe de altă parte. Şoferii nu vor trebui decât să îşi conecteze telefonul la autovehicul pentru a avea acces, via recunoaştere vocală, la ecranul şi comenzile de bord precum şi la diferite aplicaţii mobile (e-mail, divertisment şi informaţii, meteo, trafic, posibilităţi de staţionare, etc).