Transporturi

Alfa Romeo va lansa noul SUV Stelvio în a doua jumătate a anului 2025

Foto: iStock

Marca italiană premium Alfa Romeo, parte a grupului Stellantis, va lansa noul său vehicul sport utilitar (SUV) Stelvio în a doua jumătate a anului viitor, urmat de noul sedan sport Giulia în 2026, transmite Reuters.

Sub conducerea Stellantis, grup format la începutul anului 2021 prin fuziunea dintre Fiat Chrysler şi producătorul Peugeot PSA, Alfa Romeo a trecut printr-un proces de redresare şi a început o remaniere a gamei sale, cu scopul de a avea o ofertă de vehicule 100% electrice către 2027.

După ce a început reînnoirea gamei în 2022 cu SUV-ul compact Tonale, Alfa Romeo va lansa luna viitoare modelul sport compact Milano, primul vehicul electric al mărcii.

”Giulia şi Stelvio vor fi două bijuterii italiene autentice, exportate în întreaga lume, afirmând Alfa Romeo drept marca globală premium a Stellantis”, a spus CEO-ul Alfa Romeo, Jean-Philippe Imparato.

Atât noul Stelvio, cât şi noul Giulia vor fi proiectate în Italia şi asamblate în uzina Cassino, situată între Roma şi Napoli, şi susţinute de noua platformă ”STLA” a Stellantis pentru vehicule mari, a spus Alfa Romeo într-un comunicat.

Acestea vor fi oferite atât în versiune electrică, cât şi în versiune hibridă.

Noul Stelvio va fi prima maşină, dintre toate mărcile europene Stellantis, care se va baza pe platforma ”STLA Large” a Stellantis.

De asemenea, va fi prima maşină a Stellantis care va fi echipată cu arhitectura electronică şi software ”STLA Brain” a grupului şi cu platforma STLA SmartCockpit, concentrându-se pe integrarea digitală a vehiculelor şi şoferilor.

Alfa Romeo va continua să producă versiunile actuale de motoare cu ardere internă Stelvio şi Giulia, până când noile maşini vor fi lansate pe piaţă.

Anul trecut, Alfa Romeo a vândut peste 50.000 de maşini în Europa, cea mai mare piaţă a sa, în creştere cu 52% faţă de 2022, susţinută de modelul său Tonale, care a fost oferit şi într-o versiune hibrid plug-in în 2023.

Cele mai recente știri

To Top