Business

Manchester City anunţă profituri record după cel mai bun sezon din istoria sa

Foto: iStock

Manchester City a raportat miercuri profituri record după cel mai bun sezon din istoria sa, pe parcursul căruia a cucerit Liga Campionilor, titlul în Premier League şi Cupa Angliei, precum şi recunoaşterea sa drept cel mai valoros brand fotbalistic din lume, informează Reuters.

Clubul englez, care îl are ca acţionar majoritar pe şeicul Mansour, începând din august 2008, a obţinut venituri de 712,8 milioane de lire sterline (889,4 milioane de dolari) până în iunie 2023, conform raportului anual difuzat de Manchester City FC Ltd, o creştere de 99,8 milioane (16,3%) faţă de sezonul precedent, împreună cu un profit net record de 80,4 milioane de lire sterline.

„Sezonul 2022-2023 a arătat-o pe Manchester City atingând noi culmi şi stabilind noi repere”, a precizat într-un comunicat preşedintele clubului din Manchester, Khaldoon Al Mubarak. „Pe scurt, în sezonul trecut Manchester City a realizat cel mai mare an fotbalistic şi comercial din istoria sa”, a adăugat oficialul.

City a cunoscut o creştere faţă de anul precedent în toate sursele de venituri din reclame, zile de meci şi difuzare.

Veniturile comerciale au reprezentat 341,4 milioane de lire sterline, urmate de cele din drepturile de difuzare, care s-au ridicat la 299,4 milioane de lire sterline, şi apoi cele din ziua de meci, în valoare de 71,9 milioane de lire sterline, pentru un profit de 80,4 milioane de lire sterline, aproape dublu faţă de profitul recordul anului precedent, de 41,7 milioane de lire sterline.

Veniturile din difuzare au crescut cu 50,4 milioane de lire sterline faţă de anul precedent (20,2%), în primul rând datorită faptului că Manchester City a ajuns până în finala Ligii Campionilor şi a Cupei Angliei, competiţii pe care a reuşit să le câştige.

Profiturile au beneficiat şi de tranzacţii semnificative ale jucătorilor, cu 121,7 milioane de lire sterline generate din transferuri, o creştere de 79,8% faţă de ultimele 12 luni.

Manchester City a ocupat prima poziţie pe lista Brand Finance Football 50, cu o valoare a mărcii de 1,51 miliarde de lire sterline, depăşind echipa spaniolă Real Madrid (1,46 miliarde). Manchester United s-a clasat pe locul al patrulea, cu 1,36 miliarde.

Este pentru prima dată când un club englez s-a clasat pe primul loc începând din 2018, raportul menţinând dominaţia Manchester City pe teren timp de un deceniu şi veniturile cele mai mari faţă de orice alt club din raport drept motive chele pentru saltul „cetăţenilor” în clasament.

Manchester City s-a clasat pe primul loc şi în Deloitte Football Money League pentru al doilea an consecutiv, cu cele mai mari venituri pentru un club din fotbalul european, în care a devansat-o de asemenea pe Real Madrid.

La începutul anului 2023, Manchester City a fost acuzat de Premier League de peste 100 de încălcări ale regulilor care impuneau clubului să furnizeze „mai multe informaţii financiare care oferă o imagine fidelă şi corectă a poziţiei financiare a clubului”, a precizat liga într-un comunicat difuzat pe 6 februarie.

Raportul financiar de miercuri a abordat acuzaţiile respective, precizând: „În februarie 2023, ca răspuns la acuzaţii, clubul a emis un comunicat prin care saluta examinarea acestei chestiuni de către o comisie independentă, pentru a lua în considerare în mod imparţial ansamblul dovezilor irefutabile care există în sprijinul poziţiei sale”.

Pe teren, antrenorul Pep Guardiola a condus-o pe Manchester City către al treilea titlu consecutiv în Premier League, o victorie captivantă în finala Cupei Angliei în faţa rivalei Manchester United (2-1) şi un prim trofeu în Liga Campionilor.

Echipa feminină a clubului Manchester City a terminat pe locul patru în Women’s Super League (WSL), înregistrând o prezenţă medie de 3.555 de spectatori, în creştere cu 84% faţă de sezonul 2021-2022.

Cele mai recente știri

To Top