Analize

România, locul al treilea în topul vânzărilor online din Europa Centrală şi de Est

Foto: iStock

România se clasează pe locul al treilea într-un clasament al vânzărilor online în Europa Centrală şi de Est, cu un procent consolidat de 3,17% din PIB generat de vânzarea online a bunurilor şi serviciilor, şi pe locul 12 la nivelul continentului european, potrivit unui raport publicat vineri.

Conform studiului Raport European E-commerce 2023, România se află pe locul al treilea în Europa Centrală şi de Est şi în ceea ce priveşte volumul vânzărilor statelor membre UE, după Polonia şi Cehia.

Astfel, sectorul de comerţ electronic din România domină piaţa din Europa de Est, generând aproape 60% din vânzările ţărilor din regiune, cu o cifră de afaceri estimată la 9,95 miliarde de euro pentru anul 2023, dintr-un total de 17,6 miliarde de euro.

„Raportul confirmă statutul României de hub regional de ecommerce, ecosistemul dezvoltat la nivel naţional fiind un model de inovaţie şi investiţii în economia digitală. (…) Vedem că românii vor o gamă cât mai mare de produse din care să aleagă şi caută avantajele concrete aduse de acest sector, anume economia de timp şi de bani. Tocmai de aceea, suntem încrezători că sectorul de comerţ electronic din România va avea o dinamică pozitivă şi în anii următori”, a declarat Cristian Pelivan, director executiv al Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO).

Raportul European E-commerce 2023 arată că 94% dintre cumpărătorii români preferă să comande online de la magazine româneşti, în timp ce 21% au comandat şi de la magazine din străinătate.

La nivel european, cele mai comandate produse sunt cele din categoria hainelor, încălţămintei şi accesoriilor vestimentare (68% dintre produsele comandate online), urmate de cărţi, CD-uri, DVD-uri (34%), livrări de la restaurante (30%) şi cosmetice sau produse de înfrumuseţare (27%).

Raportul European E-commerce din 2023 acoperă 37 de ţări de pe continentul european, dezvăluind perspective bazate pe date privind dimensiunea actuală şi proiectată a pieţelor lor digitale şi tendinţele consumatorilor în utilizarea internetului şi cumpărăturilor online.

Totodată, raportul include cele mai recente date şi tendinţe legate de penetrarea internetului, penetrarea e-shopper-ilor şi cifra de afaceri B2C e-commerce pentru toate cele 37 de ţări, cu o privire adiţională concentrată asupra datelor pentru UE-27. De asemenea, compară tendinţele care au afectat sectorul în 2022 şi 2021.

Lansată în 2010, Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România şi susţine interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online şi un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici. ARMO este membră a Ecommerce Europe, singura voce a sectorului de comerţ electronic european, ce reprezintă peste 150.000 de companii prin intermediul asociaţiilor naţionale.

Cele mai recente știri

To Top