Transporturi

ACEA: Vânzările Tesla în Europa s-au redus la jumătate în aprilie, înmatriculările Dacia au scăzut cu 6,1%

Posted on

Foto: iStock

Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au scăzut ușor în luna aprilie, în condițiile în care vânzările de automobile electrice marca Tesla s-au redus la jumătate comparativ cu aceeași lună a anului trecut, a anunțat marți Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite AFP.

Asociația, care îi reprezintă pe cei 16 mari constructori auto din Europa, a informat că 1,07 milioane autoturisme au fost înmatriculate în luna aprilie 2025 în Uniunea Europeană și țările EFTA, în scădere cu 0,3% comparativ cu 1,08 milioane autoturisme în luna aprilie 2024.

Afectate de reputația patronului Elon Musk și o gamă de modele îmbătrânită, înmatriculările de automobile Tesla au scăzut cu 49% în luna aprilie în Europa, până la 7.261 de unități, chiar dacă per total vânzările de automobile electrice pe baterie au crescut cu 27,8%.

În primele patru luni ale acestui an, Tesla a coborât până la o cotă de piață de 1,4% în Europa, cu 61.320 de vehicule vândute, în scădere cu 38,8% față de cele 100.255 de unități vândute în primele patru luni ale anului trecut, când marca americană controla o cotă de piață de 2,2%.

Dacă până în 2024 a fost lider de vânzări pe segmentul automobilelor electrice, Tesla a fost depășit la această categorie în Europa în luna aprilie de un număr total de 10 mărci inclusiv Volkswagen (care a recuperat decalajul pe segmentul automobilelor electrice), BMW, Renault dar și de constructorul chinez BYD, potrivit firmei de consultanță Jato Dynamics.

Noul mic SUV electric Skoda Elroq a fost lider de vânzări iar Tesla Model Y, fosta regină a pieței, a căzut până pe locul nouă.

Automobilele electrice își continuă cucerirea pieței europene, creștere de 26,4% în ritm anual, reprezentând 15,3% din vânzări în aprilie, potrivit ACEA.

‘Vânzările de vehicule electrice iau încet avânt, însă creșterea rămâne una foarte graduală și inegală între țările UE. Pentru ca vehiculele electrice să devină o alegere curentă, este esențial ca guvernele să continue să pună la punct condițiile necesare, precum stimulente la achiziții și stimulente fiscale, infrastructuri de încărcare și prețuri mici la electricitate’, a subliniat directoarea generală a ACEA, Sigrid de Vries.

În acest context, grație prețului de vânzare mai accesibil, automobilele hibride continuă să domine piața europeană (creștere de 20,8% de la începutul anului), cucerind cote de piață care până acum erau rezervate automobilelor cu motoare pe benzină, în cazul cărora vânzările au scăzut cu 20,6%.

Pentru toate tipurile de motorizări, grupul Volkswagen continuă să domine piața auto europeană, cu 257.111 de automobile vândute în luna aprilie 2025, creștere de 2,9% în ritm anual, în timp ce numărul doi, grupul Stellantis începe să limiteze pierderile după mai multe luni dificile, cu 150.785 de unități vândute, în scădere cu 1,1%.

Pe locul al treilea se situează grupul Renault, cu 102.525 unități vândute în luna aprilie, în creștere cu 1,1% comparativ cu luna aprilie a anului trecut. În timp ce înmatriculările de automobile marca Renault au crescut cu 6,5%, înmatriculările Dacia au scăzut cu 6,1% în ritm anual în luna aprilie, în condițiile în care au fost înmatriculate 44.093 de automobile marca Dacia.

În rândul marilor piețe auto din Europa, vânzările de automobile în Spania și Italia au crescut cu 7,1%, respectiv 2,7%, în timp ce în Franța și Germania au scăzut cu 5,6%, respectiv 0,2%.

Piața auto din România a înregistrat un declin de 24,7% în luna aprilie, când au fost înmatriculate puțin sub 10.000 de automobile, față de 13.276 de automobile în luna aprilie a anului trecut.

Cele mai citite știri

Exit mobile version