Analize
“Acțiunile de vacanță” în top: firmele din turism și călătorii aduc acționarilor un randament de șase ori mai mare decât acțiunile globale
Pe măsură ce se apropie vacanța de vară și industria turismului și a călătoriilor revine la viață, o analiză a platformei de tranzacționare și investiții eToro arată că „acțiunile de vacanță” performează impresionant, având un randament de șase ori mai mare decât cel al acțiunilor globale în ultimul an.
eToro a creat două coșuri de 15 “acțiuni de vacanță” cu ponderi egale (care includ companii din domeniul rezervărilor, divertismentului, companii aeriene și de croaziere, precum și hoteluri), unul pentru liderii mondiali ai industriei și altul pentru companiile axate pe Europa. Ambele au depășit confortabil performanțele piețelor globale în ultimul an. În timp ce coșul global a câștigat 46% în ultimele 12 luni, depășind chiar și indicele NASDAQ-100 (+37%), coșul european a avut un randament de 24%, în timp ce acțiunile globale au crescut cu per ansamblu cu doar 7% în aceeași perioadă.
Ben Laidler, Strategul pentru piețe globale la eToro, a explicat: „Acțiunile de vacanță au avut o performanță uimitoare în ultimul an, datorită creșterii puternice din sectoarele de turism și ospitalitate. Traficul aerian a înregistrat o creștere uriașă de 37% anul trecut, alimentat de călătoriile internaționale. De asemenea, rezervările hoteliere au crescut vertiginos cu 80%, iar industria croazierelor a înregistrat o revenire cu 50% a numărului de pasageri, depășind nivelurile de dinainte de pandemie din 2019.
După trei ani consecutivi cu rate de creștere de recuperare impresionante de 20%, industria turismului este acum pregătită să facă noi pași față de maximele de dinaintea pandemiei, în timp ce încearcă să recupereze decalajul față de o economie globală care este pe cale să fie cu 25% mai mare în acest an față de 2019.”
Printre cele mai bune performanțe din coșul global se numără Royal Caribbean, cu o creștere de 84%, urmată de Delta Airlines (54%) și Carnival Cruises (43%). În schimb, prețul acțiunilor American Airlines nu a reușit să se miște în ultimul an, în timp ce Walt Disney a înregistrat o creștere modestă de 4%.
În Europa, Melia Hotels s-a remarcat cu o creștere de 31%, cea mai bună performanță, urmată îndeaproape de agenția de turism EDreams (27%) și Accor Hotels (24%). Pe de altă parte, Lindblad Expeditions s-a confruntat cu un declin semnificativ de -33%, în timp ce grupul de gaming Evolution și compania de tehnologie de călătorie Amadeus au înregistrat scăderi mai moderate, de -4% și, respectiv, -2%.
Coșurile acțiunilor de vacanță (rezervări, divertisment, companii aeriene și de croaziere, hoteluri) | |||
Coșul de acțiuni global | YTD | Coșul de acțiuni european | YTD |
Booking | 43% | Edreams | 27% |
Expedia | 21% | Booking | 43% |
Airbnb | 16% | Amadeus | -2% |
Walt Disney | 4% | Flutter Entertainment | 1% |
Live Nation | 25% | Evolution | -4% |
Las Vegas Sands | -26% | Fluidra | 39% |
Delta Air Lines | 54% | IAG | 17% |
Ryanair | 20% | Aena | 17% |
American Airlines | 0% | Ryanair | 20% |
Marriott | 33% | Melia Hotels | 31% |
Intercontinental Hotels | 42% | Accor Hotels | 24% |
Hilton | 40% | NH Hotels | 17% |
Carnival Cruises | 43% | Carnival Cruises | 43% |
Royal Caribbean | 84% | Tui | 3% |
Norwegian Cruise Lines | 15% | Lindblad Expeditions | -33% |
Total | 46% | Total | 24% |
Performanțele anterioare nu reprezintă o indicație privind rezultatele viitoare.
„Industria turismului și a călătoriilor îi contrazice pe sceptici și se bucură de o «nouă normalitate» a cererii puternice și a puterii de stabilire a prețurilor. Volumele au recăpătat nivelurile anterioare pandemiei, dar acum sunt în urma unei economii globale care este cu un sfert mai mare, în timp ce noile capacități limitate mențin puterea de a stabili prețurile la un nivel ridicat,” conchide Laidler.