Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, serie brută, a înregistrat o creştere cu 12,3%, în luna februarie 2024 comparativ cu perioada similară a anului trecut, datorită majorărilor consemnate la vânzările de produse nealimentare (+19,8%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+7,1%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+6,2%).
Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică, publicate vineri, pe serie ajustată, afacerile din comerţ au înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 7,1%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+14,1%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,0%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,2%).
Comparativ cu luna ianuarie a acestui an, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, a crescut cu 2,6%, pe serie brută, în februarie, datorită avansului din comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+4,2%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,1%) şi vânzările de produse nealimentare (+0,8%).
Pe serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, volumul cifrei de afaceri din comerţ a crescut cu 0,6%, pe fondul majorărilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,9%), vânzările de produse nealimentare cu (+0,9%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,2%).
În primele două luni ale acestui an, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 9,8%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+15,9%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,8%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+4,1%).
Pe serie ajustată, cifra de afaceri a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 6,5%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+11,9%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,4%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2%).