Tehnologie

Amazon ar putea crea un abonament de 5-10 dolari pentru serviciul neprofitabil Alexa şi o modernizare cu AI a acestuia

Foto: iStock

Amazon plănuieşte o modernizare majoră a serviciului său Alexa, vechi de zece ani, care pierde bani, pentru a include o inteligenţă generativă conversaţională cu două niveluri de servicii, şi a luat în considerare un abonament lunar de aproximativ 5 dolari pentru a accesa versiunea superioară, conform unor persoane cu informaţii directe despre planurile companiei, transmite Reuters.

Cunoscut intern sub numele de ”Banyan”, proiectul ar reprezenta prima revizuire majoră a asistentului vocal de când a fost introdus în 2014 împreună cu linia de difuzoare Echo.

Amazon a numit noul asistent vocal ”Alexa remarcabil”, au spus oamenii.

Printre surse se numără opt angajaţi actuali şi foşti care au lucrat la Alexa şi care au vorbit sub rezerva anonimatului pentru că nu erau autorizaţi să discute despre proiecte confidenţiale.

Amazon a presat angajaţii către un termen limită al lunii august pentru a pregăti cea mai nouă versiune a Alexa, au spus trei dintre persoane, menţionând că CEO-ul Andy Jassy a avut un interes personal să vadă Alexa revigorat.

Într-o scrisoare din aprilie către acţionari, Jassy a promis un ”Alexa mai inteligent şi mai capabil”, fără a oferi detalii suplimentare.

Planurile companiei pentru Alexa, inclusiv preţurile şi datele de lansare, ar putea fi modificate sau anulate în funcţie de progresul Proiectului Banyan, au avertizat oamenii.

”Am integrat deja AI generativă în diferite componente ale Alexa şi lucrăm din greu la implementarea la scară – în cele peste jumătate de miliard de dispozitive compatibile Alexa aflate deja în case din întreaga lume – pentru a permite şi mai multă proactivitate, personalitate şi asistenţă de încredere pentru clienţii noştri”, a declarat un purtător de cuvânt al Amazon într-un comunicat.

Serviciul – care oferă răspunsuri vorbite la întrebările utilizatorilor, cum ar fi vremea locală, şi poate servi ca un hub pentru controlul aparatelor electrocasnice – a fost un proiect de companie al fondatorului Amazon, Jeff Bezos, care a imaginat o tehnologie asemănătoare computerului vocal fictiv prezentat de serialul de televiziune Star Trek.

Pentru Amazon, a ţine pasul cu rivalii în AI generativă este esenţială, deoarece Google, Microsoft şi OpenAI au atras o atenţie mai favorabilă pentru aşa-zişii lor chatboţi, care pot răspunde aproape instantaneu cu fraze complete la solicitări sau interogări complicate.

Lansarea ChatGPT la sfârşitul anului 2022 a declanşat o frenezie a investiţiilor în firmele de inteligenţă artificială şi a făcut ca valoarea de piaţă a producătorului de cipuri Nvidia să devanseze capitalizările Amazon şi altor companii.

Şi Apple continuă cu propria strategie AI, inclusiv actualizarea software-ului său activat prin voce Siri, încorporat în iPhone-uri, pentru a include mai multe răspunsuri conversaţionale.

Unii dintre angajaţii Amazon care au lucrat la proiect susţin că Banyan reprezintă ”o încercare disperată” de a revitaliza serviciul, care nu a avut niciodată profit şi a fost luat prin surprindere, pe fondul creşterii produselor AI generative competitive în ultimele 18 luni.

Sursele au declarat că li s-a spus de către conducerea superioară că anul acesta este unul critic pentru ca serviciul să demonstreze în sfârşit că poate genera vânzări semnificative pentru Amazon.

Accesat în principal prin intermediul televizoarelor Amazon şi al dispozitivelor de difuzoare Echo, Alexa este popular mai ales pentru setarea temporizatoarelor, accesarea rapidă a vremii, redarea melodiilor sau răspunsul la întrebări simple.

Speranţele Amazon de a creşte vânzările în operaţiunile sale de comerţ electronic prin intermediul serviciului au scăzut, mai ales pentru că utilizatorilor le place să vadă mai întâi produsele pe care le cumpără, pentru o comparaţie uşoară.

Retailerul din Seattle a tăiat mii de locuri de muncă în unitate la sfârşitul anului 2023, ca parte a unei restructurări majore, după ce o creştere a comerţului electronic alimentată de pandemie şi-a pierdut din avânt.

Cu o inteligenţă artificială încorporată, Amazon se aşteaptă ca clienţii Alexa să îi ceară sfaturi de cumpărături, cum ar fi ce mănuşi şi pălărie să cumpere pentru o excursie de alpinism, au spus oamenii, similar cu un serviciu bazat pe text de pe site-ul său web cunoscut sub numele de Rufus, pe care Amazon l-a lansat mai devreme anul acesta.

Unii au declarat că li s-a spus de conducerea superioară că 2024 reprezintă un an în care ”trebuie să câştige” pentru Alexa, care împreună cu abonamentul Prime şi dispozitivele Kindle şi Fire sunt mărcile cel mai strâns asociate cu Amazon.

Dar o versiune bazată pe inteligenţă artificială a serviciului, demonstrată în septembrie, nu a fost încă lansată publicului larg, în timp ce concurenţii au lansat mai multe actualizări pentru chatbot-urile lor.

În cadrul demonstraţiei, Alexa şi-a pierdut tonul robotic şi a răspuns la întrebări precum ora de începere a unui meci de fotbal.

”Acum puteţi avea conversaţii aproape umane cu Alexa”, a promis Dave Limp, şeful hardware al Amazon la acea vreme, care de atunci a părăsit compania.

Amazon lucrează pentru a înlocui ceea ce se referă la nivel intern ca ”Classic Alexa”, versiunea gratuită actuală, cu una alimentată de AI şi încă un alt nivel care utilizează un software AI mai puternic pentru interogări şi solicitări mai complicate, la care oamenii ar trebui să plătească cel puţin 5 USD pe lună pentru a-l accesa, au spus unii dintre oameni.

Amazon a luat în considerare şi un preţ de aproximativ 10 USD pe lună, au spus ei.

Nu există o legăturo cu abonamentul Amazon Prime de 139 USD pe an, au spus sursele.

Aşa cum sa preconizat, versiunea plătită ar putea îndeplini sarcini mai complicate, cum ar fi compunerea unui scurt e-mail, trimiterea acestuia şi comandarea cinei pentru livrare de la Uber Eats, toate dintr-o singură solicitare, au spus unii dintre oameni. De asemenea, ar putea elimina necesitatea de a spune în mod repetat ”Alexa” în timpul unei conversaţii cu software-ul şi ar putea oferi mai multă personalizare, au spus ei.

Dar sursele au spus că a fost dificil să vadă de ce clienţii ar fi dispuşi să plătească pentru un serviciu, chiar şi unul modernizat, care este oferit gratuit astăzi.

 

Cele mai recente știri

To Top