Tehnologie
Amazon lansează instrumentul cu AI Amelia, pentru vânzătorii terţi de pe platforma sa
Amazon lansează un instrument cu inteligenţă artificială, numit Amelia, conceput pentru a ajuta vânzătorii terţi să rezolve rapid problemele cu conturile lor şi să preia date despre vânzări şi inventar, transmite CNBC.
Compania a declarat joi că lansează produsul Amelia în versiune beta pentru anumiţi vânzători din SUA, înainte de a-l introduce pe scară mai largă în cursul acestui an.
Amazon îl descrie ca ”un expert în vânzări all-in-one, bazat pe AI generativă”, şi îl face accesibil prin Seller Central, tabloul de bord intern pentru comercianţii terţi.
Amelia este cel mai recent instrument AI generativ pe care Amazon l-a adus pe piaţă în ultimul an, deoarece încearcă să valorifice interesul declanşat de ChatGPT al OpenAI.
Compania a introdus un asistent de cumpărături bazat pe inteligenţă artificială, numit Rufus, un chatbot pentru companii numit Q şi Bedrock, un serviciu AI generativ pentru clienţii din cloud.
De asemenea, Amazon intenţionează să-şi actualizeze asistentul vocal Alexa cu funcţii AI generative, a relatat anterior CNBC, iar compania a investit miliarde de dolari în competitorul OpenAI Anthropic, cea mai mare afacere de risc efectuată până în prezent.
CEO-ul Andy Jassy le-a spus investitorilor la începutul acestui an că ”oportunitatea de inteligenţă artificială generativă” este aproape fără precedent şi că este necesară creşterea cheltuielilor de capital pentru a profita de aceasta.
”Nu ştiu dacă vreunul dintre noi a văzut o astfel de posibilitate în tehnologie într-o perioadă foarte lungă de timp, cu siguranţă de la cloud, poate de la internet”, a spus Jassy la apelul companiei privind veniturile din primul trimestru, în aprilie.
Google şi Microsoft au introdus produse rivale pentru a încerca să le asigure relevanţa pe o piaţă despre care se estimează că va depăşi venituri de 1 trilion de dolari într-un deceniu.
AI a devenit, de asemenea, mai răspândită pe platforma de comerţ electronic Amazon.
Compania afişează acum rezumate ale recenziilor produselor generate de AI şi a lansat funcţii AI pentru vânzătorii terţi, care îi pot ajuta să scrie listări şi să genereze fotografii pentru reclame.
De asemenea, Amazon a mai spus joi că lansează instrumente care le permit vânzătorilor să creeze reclame video generate de inteligenţă artificială şi să folosească inteligenţa artificială pentru a scrie liste de produse în bloc, pe baza întregului lor catalog.
Compania a spus că începe să folosească inteligenţa artificială generativă pentru a afişa recomandări personalizate de produse şi listări bazate pe istoricul de cumpărături al unui utilizator.
De exemplu, Amazon ar afişa termenul ”fără gluten” în descrierea unei cutii de cereale dacă un cumpărător caută de obicei produse cu acea expresie.
Amazon a făcut anunţurile la conferinţa anuală pentru vânzători găzduită în Seattle.
Vânzătorii terţi sunt baza afacerii dominante de comerţ electronic al Amazon. Din aproximativ 2017, aceştia au reprezentat cel puţin jumătate din toate bunurile vândute pe site.
În al doilea trimestru al acestui an, această pondere a crescut la 61%.