Tehnologie

Aproape 40% dintre companiile din România au implementat soluții de securitate cibernetică

Foto: iStock

Securitatea cibernetică se situează printre primele trei tehnologii emergente din perspectiva gradului de adoptare în România, cu 39,3% dintre companii care deja au implementat astfel de soluții, relevă raportul ”Investițiile în Tehnologii Emergente în România”, întocmit de EY.

Conform analizei de specialitate, alte 36% dintre companiile care activează pe plan local sunt aflate în proces activ de adoptare a soluțiilor de securitate cibernetică, timp în care 90% dintre participanții la studiu au identificat protejarea activelor digitale și a datelor sensibile drept prioritatea lor principală în domeniul securității cibernetice, iar 67% investesc în acest domeniu ca răspuns la creșterea numărului de atacuri informatice.

Raportul citat arată că amenințarea tot mai accentuată a atacurilor informatice constituie o preocupare majoră, în special în cazul companiilor mari, cu venituri anuale de peste 50 de milioane de euro, unde se înregistrează cel mai ridicat procent (77%), ceea ce sugerează că aceste organizații sunt mai expuse unor atacuri mai frecvente și mai sofisticate.

De asemenea, garanțiile privind confidențialitatea datelor clienților înregistrează cote remarcabil de ridicate în rândul companiilor de dimensiuni medii (77%), comparativ cu cele mici (56%) și mari (41%).

Un alt studiu EY – ”Global Cybersecurity Leadership Insights” evidențiază faptul că 58% dintre directorii de securitate a informațiilor (Chief Information Security Officers – CISO) au recunoscut că întâmpină dificultăți în a defini valoarea securității cibernetice dincolo de componenta de protecție.

În același context, cele trei domenii principale în care funcția de securitate cibernetică adaugă valoare sunt: adoptarea tehnologiilor și stimularea inovației (55%), consolidarea reputației sau a încrederii externe în brand (54%) și îmbunătățirea experienței clienților (48%).

”În prezent, securitatea cibernetică trebuie privită în strânsă legătură cu evoluțiile din domeniul inteligenței artificiale. Raportul global realizat de EY explorează modul în care inteligența artificială poate îmbunătăți securitatea cibernetică, dar de asemenea se concentrează pe aspecte legate de tăieri de costuri și de timp salvat. Optimizarea instrumentelor tehnologice învechite și simplificarea celor de securitate cibernetică pot reduce cheltuielile și, în același timp, pot spori vizibilitatea și diminuarea numărului de puncte vulnerabile de securitate cibernetică. Conform raportului, în prezent, organizațiile utilizează, în medie, 35 de instrumente cibernetice diferite, iar 37% dintre ele folosesc peste 50 de soluții de securitate”, notează raportul citat.

Potrivit documentului, 64% dintre CISO au finalizat, în ultimii doi ani, un proces de raționalizare a tehnologiei cibernetice sau se află în plin proces de implementare. În mod similar, 59% și-au simplificat deja platformele tehnologice de securitate cibernetică sau se află în curs de a o face.

În plus, Inteligența Artificială (AI) și învățarea automată (ML) sunt utilizate pentru automatizarea unor procese specifice în cadrul funcției de securitate cibernetică, astfel că, în ultimii doi ani, organizațiile globale au investit în automatizarea detectării amenințărilor (38%), a protecției (31%) și a reacției la incidente (20%).

”În contextul evoluțiilor tehnologice, România, datorită combinației dintre o infrastructură digitală solidă și o forță de muncă tehnologică aflată în expansiune, are potențialul de a deveni un centru de inovație în domeniul securității cibernetice în Europa Centrală și de Est. Totuși, pentru ca acest potențial să devină realitate, comunitatea de afaceri trebuie să conducă schimbarea de paradigmă, de la investiții motivate de frica potențialelor atacuri cibernetice, la strategii orientate spre viitor și bazate pe crearea de valoare. Securitatea cibernetică nu mai este doar despre prevenirea atacurilor, ci evoluează spre sprijinirea afacerii să se dezvolte sigur și accelerat într-o lume profund digitalizată. Companiile care înțeleg această transformare și acționează în consecință nu își vor proteja doar activele informatice, ci vor deveni lideri de piață, vor inspira încredere și vor contribui decisiv la scrierea următorului capitol al economiei digitale din România”, se menționează în raport.

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 392.995 de angajați în peste 700 de birouri în 150 de țări și venituri de aproximativ 51,2 miliarde de dolari, în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2024.

Cele mai recente știri

To Top