Analize
Aproape o treime dintre românii de la oraş au trecut prin „detoxifiere” digitală
Aproape o treime dintre românii care locuiesc în mediul urban (32%) au testat „detoxul” digital, iar 62% dintre aceştia au luat o pauză de la online şi tehnologie timp de câteva zile, arată rezultatele unui studiu de specialitate, dat publicităţii marţi.
Potrivit cercetării Reveal Marketing Research, o pondere de 33% dintre respondenţi au declarat că ar fi interesaţi să încerce procesul de detoxifiere digitală. Principalele motive de „deconectare” sunt: reducerea stresului (50%), eliminarea distragerilor (44%) şi protejarea vieţii private (14%).
De asemenea, şase din zece români (61%) consideră că brandurile pe care le urmăresc şi le apreciază ar trebui să promoveze mai multe momente de „detox” de la tehnologie şi mediul online.
În mediul urban, 32% din totalul celor chestionaţi au încercat, la un moment dat, un detox digital, în special tinerii 18-24 ani (47%) şi cei cu copii sub 18 ani (37%, comparativ cu 29% în cazul celor fără copii).
Totodată, 43% dintre români îşi doresc în mare şi foarte mare măsură mai mult timp pentru activităţi offline, în special persoanele între 25 şi 34 ani (49%).
Majoritatea celor care au optat pentru un detox digital, au luat o pauză de la mediul online şi tehnologie pentru o durată de câteva zile (62%), în timp ce 20% au ales să se deconecteze pentru câteva săptămâni.
Conform studiului, ca tendinţe generale, bărbaţii menţionează stresul ca principal motiv pentru un detox digital într-o proporţie mai mare (57%), comparativ cu femeile (43%). În acelaşi timp, eliminarea distragerilor este un motiv de deconectare semnificativ mai mare pentru tinerii din segmentul de vârstă 18-24 de ani (51%).
Pe de altă parte, 68% dintre români au afirmat că nu au încercat deconectarea de la mediul online, până în prezent, iar jumătate dintre aceştia declară că ar fi interesaţi să ia o astfel de pauză.
De altfel, unu din trei români susţine ar fi atras în mare şi foarte mare măsură de un brand care promovează momente de „deconectare”, cum ar fi iniţiativele de detox digital.
În ceea ce priveşte activitatea din online, 47% dintre români menţionează că sunt deranjaţi în mare şi foarte mare măsură de reclamele pe care le primesc pe social media, în special bărbaţii (52% vs. 42% femei) şi persoanele mature, de peste 55 ani (55%).
În context, cea mai mare parte a respondenţilor indică un interes deosebit pentru evenimente fizice (55%) şi pentru campanii pe ambalaje (30%).
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 24 – 28 octombrie, pe un eşantion de 1.005 respondenţi, iar eroarea maximă este +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.