Transporturi
Autoritatea pentru Reformă Feroviară poate semna contractul pentru cea mai mare achiziţie de trenuri electrice
Secretarul de stat din Ministerul Transporturiilor Irinel Ionel Scrioşteanu anunţă, joi seară, că se poate semna contractul pentru cea mai mare achiziţie de trenuri electrice, investiţia depăşind 3,2 miliarde de lei.
”Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a respins contestaţia formulată de Alstom şi astfel, în cel mai scurt timp, Autoritatea pentru Reformă Feroviară poate semna contractul pentru cea mai mare achiziţie de 62 rame electrice regionale (RE-R) pentru trenurile metropolitane, cu societatea câştigătoare POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA”. A scris, joi sesră, pe Facebook, Scrioşteanu.
Potrivit acestuia, aceste trenuri electrice sunt de scurt parcurs.
”Vor fi coloana vertebrală a trenurilor metropolitate care vor deservi zonele marilor oraşe cu densitate mare de trafic, pentru transportul feroviar de călători”, a mai transmis secretarul de stat.
Potrivit acestuia, caracteristicile tehnice aferente acestor noi trenuri sunt:
- viteză de deplasare până la 160km/h
- acces şi locuri pentru persoane cu dizabilităţi
- acces şi spaţii pentru biciclete
Scrioşteanu precizează că valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3.237.711.753 şi 4.150.288.451 lei, fără TVA, iar sursa de finanţare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.
”Pe lângă achiziţia propriu-zisă a ramelor electrice, contractul prevede achiziţia şi a serviciilor de mentenanţă şi reparaţii pe o durată de 15 ani, cu posibilitatea de prelungire a acestei perioade până la 30 ani, prin încheierea unui act adiţional. Mai mult, potrivit art. 22 din H.G. nr. 1453 din 8 decembrie 2022 pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022 – decembrie 2032 în transportul feroviar public de călători, ramele achiziţionate vor fi puse la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de călători, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat, iar la expirarea CSP 2022-2032, trenurile vor trece în operarea următorului câştigător al contractului”, a mai scris Scrioşteanu.