Bănci
Banca Transilvania, eforturi susținute pentru promovarea siguranței online
Pentru ca românii să poată evita amenințările din mediul online, Banca Transilvania a lansat campania „Stai un pic înainte de click”. Personaje cunoscute ale vieții publice vor fi provocate să raspundă la întrebari care privesc siguranța online, iar specialiștii băncii vor oferi sfaturi și soluții.
Pe lângă numeroasele beneficii pe care le oferă, internetul vine și cu o serie de riscuri și vulnerabilități. Astfel, amenințări pot fi întâlnite la orice click, iar atât adulții cât mai ales copiii pot să cadă în capcanele infractorilor online. Asta se întâmplă peste tot în lume, dar în România mai multe particularități au făcut ca acest fenomen să ia amploare. Astfel, suntem în topul țărilor europene cu cele mai bune și rapide conexiuni la internet potrivit rapoartelor privind Indicele Economiei și Societății Digitale, dar cu un nivel scăzut al educatiei digitale. Prin urmare, un studiu cu privire la fraudele online realizat de SAS, lider global în AI și analytics, arată că 4 din 10 români au întâmpinat fraude sau tentative de fraudă în ultimul an. În timp ce doar 32% dintre români afirmă că nu au căzut niciodată victime ale unor fraude online, 19% dintre respondenți au fost fraudați de cel puțin trei ori. În acest context, 9 din 10 români sunt de părere că organizațiile și instituțiile cu care interacționează trebuie să-și sporească eforturile pentru a-i feri de tentativele de fraudă.
Provocările online, din ce în ce mai multe și mai mari în banking
Protejarea banilor clienților și confidentialitatea datelor sunt la baza fiecarui produs sau serviciu oferit de Banca Transilvania. Totuși, deși siguranța este cuvântul de ordine în tot ce înseamnă ecosistemul informatic al băncii, clienții pot cădea victime ale unor fraude online dacă fac o serie de greșeli. Chiar dacă pică în capcana infractorilor, de multe ori, românii pot să scape fără pagube: dacă observă nereguli sau dacă este anunțată în timp util, banca poate folosi instrumente care blochează operațiunile suspecte. Totuși, de dorit este ca un astfel de scenariu să nu aibă niciodată loc. Prin urmare, cel mai sigur mod prin care românii se pot feri de fraude este să conștientizeze pericolului la care sunt expuși, să recunoască semnele unei fraude și să știe ce e de făcut în cazul în care sunt victime al unor înșelăciuni online. Banca Transilvania a identificat aceste soluții pentru evitarea pericolelor din online și a lansat campania „Stai un pic înainte de click”. Este vorba despre o campanie online, desfășurată pe toate canalele de comunicare ale băncii de la Facebook și Instagram, până la Youtube și Tiktok. În contextul în care fraudele online sunt tot mai dificil de recunoscut, Banca Transilvania îi provoacă pe clienți să treacă prin filtrul propriu informațiile din online și să știe să le deosebească pe cele reale de cele de tipul „fake news” sau „scams”. Specialiștii băncii își folosesc bogata expertiză și vor oferi sfaturi și soluții, iar, pentru ca informațiile esențiale să ajungă la cât mai multă lume și să aibă impact, personaje cunoscute ale vieții publice vor fi provocate să răspundă la întrebari care privesc siguranța online, în timp ce sunt distrase de tot felul de activități, cum se întâmplă de altfel în viața de zi cu zi.