Bănci

Banca Transilvania, planuri mari și în domeniul educației financiare: Un program pentru evoluția României

Posted on

Nivelul scăzut al educației financiare este una dintre marile probleme cu care se confruntă România. Suntem pe ultimul loc în Uniunea Europeană, în condițiile în care lipsa cunoștințelor financiare afectează puternic dezvoltarea societății, având un impact direct asupra nivelului de trai și o influență semnificativă asupra performanțelor economiei locale. Pentru a susține evoluția României, Banca Transilvania a hotărât să-și intensifice implicarea socială lansând cel mai ambițios program de educație financiară țară: FIT – Finanţe pe Înţelesul Tuturor. 

Studiile care analizează nivelul de educație financiară a românilor arată același lucru: suntem pe ultimul loc în UE, la mare distanță de următoarele state. Astfel, în Eurobarometrul de anul trecut, în care  Comisia Europeană a măsurat cunoștințele și competențele în domeniul educației financiare, românii sunt pe ultimul loc privind cunoștințele financiare, dar pe primul loc la auto-percepție. Astfel, peste jumătate dintre români consideră că știu mai multe despre bani decât media adulților din România. Același studiu arată că, la întrebări concrete și simple despre subiecte precum inflație, dobânzi sau investiții, 30% dintre români nu au reușit să răspundă corect decât la cel mult o întrebare, 57% la două sau cel mult trei întrebări, iar 13% au dat 4 sau 5 răspunsuri corecte. De asemenea, un alt studiu realizat în urmă cu doi ani de către Institutul de Economie Mondială și Academia Română arăta că 92% din populația țării este analfabetă din punct de vedere financiar, iar acest nivel crește la 95% atunci când sunt măsurate cunoștințele despre performanța și riscul instrumentelor financiare. Plecând de la aceste date îngrijorătoare, Banca Transilvania a dezvoltat un amplu proiect de educație financiară: FIT – Finanţe pe Înţelesul Tuturor. Gândit pe mai mulți piloni, acesta este menit să crească gradul de alfabetizare financiară la nivel național, asumându-și provocarea de a ajunge la toate categoriile de vârstă și de a face banii și bankingul accesibile pentru fiecare român. 

Filosofia FIT

Ce înseamnă să economiseşti? Ce faci cu banii pe care i-ai pus deoparte şi unde ajung ei? Ce este dobânda şi cum funcţionează ea? Care este diferenţa dintre a investi şi a cheltui? Acestea sunt doar câteva din întrebările care, prin intermediul FIT, primesc răspunsuri simple, uşor de înţeles pentru toată lumea, indiferent de vârsă și pregătire. Cu alte cuvinte, întrebările concrete din sfera educaţiei financiare devin teme de discuţie, miza fiind creşterea nivelului de educaţie financiară a copiilor şi tinerilor și consolidarea cunoștințelor adulților. Iar pentru a ajunge la toată lumea, programul FIT al Băncii Transilvania conține formate de informare diverse și se desfășoară pe o multitudine de canale de diseminare a informației. Astfel, experiența de învățare oferită românilor este completă: online, prin platforma multimedia – interactivă și animată, prin intermediul materialelor din sediile băncii, precum și prin implicarea echipei BT în instituții de învățământ din localitățile în care banca este prezentă. De curând, a fost lansată, ca parte a proiectului FIT, emisiunea ,,De toți banii”, care aduce la aceeași masă oameni cu expertize diverse și cu perspective diferite despre bani. Fiecare episod are în prim-plan câte un subiect important din zona finanțelor, cum ar fi metodele de economisire și planurile de economii, dobânzile, investițiile sau planurile de pensii și asigurări. 

Cele mai citite știri

Exit mobile version