Actualitate

Berea își menține popularitatea și în timpul sărbătorilor de iarnă

Posted on

Berea își menține popularitatea și în timpul sărbătorilor de iarnă, 78% dintre români declarând că o consumă, în această perioadă, fie frecvent – în special bărbații (36%) și segmentul de vârstă 35-44 ani (35%) – fie ocazional, potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research, la solicitarea Centrului de Studii despre Bere.

Cele mai importante contexte de consum sunt petrecerile (56%), mesele festive (49%) și momentele cu prietenii (40%), dar și activitățile casnice, precum gătitul (31%).

Mai mult, 84% dintre români consideră că berea contribuie la o atmosferă relaxată de sărbători.

”Iată că aducem dovezi suplimentare că berea nu este doar o simplă băutură, ci este un simbol al socializării și al bucuriei de a fi împreună, indiferent de sezon. Studiul arată că românii o integrează firesc inclusiv în tradițiile moderne din perioada sărbătorilor de iarnă, când dorința de a petrece timp cu familia și prietenii este mai puternică decât oricând. Grație variantei fără alcool, românii se pot bucura de gustul berii în orice situație, inclusiv dacă urmează să se urce la volan sau vor pur și simplu să evite consumul de alcool”, a declarat Corina-Aurelia Zugravu, președintele Centrului de Studii despre Bere, citată în comunicat.

În plus, berea este percepută ca parte a tradițiilor moderne de aproape doi din trei români. Ea este integrată în numeroase tradiții moderne cum sunt – grătare sau petreceri în familie (70%), mese de sărbători (43%), festivaluri (39%), evenimente de familie (27%).

”Rezultatele cercetării confirmă faptul că berea contribuie la crearea unei atmosfere relaxate și autentice. Fie că vorbim despre masa festivă, petreceri sau momente simple de zi cu zi, berea rămâne un liant care aduce oamenii împreună și întărește sentimentul de apartenență”, a declarat Marius Luican, director general Reveal Marketing Research.

În ceea ce privește tradițiile, acestea joacă un rol central în identitatea românilor, fiind considerate importante sau foarte importante de 89% dintre ei, în special de către femei (93%). Legătura cu tradițiile este resimțită mai ales în perioada sărbătorilor (57%) și în momentele petrecute în familie (30%).

În concordanță cu acest trend, inclusiv planurile de sărbători ale românilor rămân predominant casnice și orientate către petrecerea timpului cu familia (76%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfășurat online, în luna noiembrie 2025, pe un eșantion reprezentantiv național de 1.005 respondenți, cu vârsta peste 18 ani, din mediul urban și rural, utilizatori de internet.

Centrul de Studii despre Bere este o inițiativă interdisciplinară care explorează profunzimea socială, culturală și istorică a consumului de bere din România.

Centrul de Studii despre Bere este rezultatul demersului celor trei membri fondatori: dr. Corina – Aurelia Zugravu, profesor universitar doctor în cadrul UMF ”Dr. Carol Davila”, președintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție, dr. Alin Popescu, medic primar în medicină sportivă și consultant în probleme de nutriție, deținând funcția de secretar general, și dr. Mihaela Begea, doctor în științe inginerești.

Cele mai citite știri

Exit mobile version