Actualitate

Bruxelles-ul va aloca 132 de milioane de euro pentru a promova produse agroalimentare în UE şi în întreaga lume

Posted on

Foto: iStock

Comisia Europeană a anunţat vineri că, în 2025, va aloca 132 de milioane de euro pentru cofinanţarea activităţilor de promovare a produselor agroalimentare durabile şi de înaltă calitate din UE pe piaţa internă şi la nivel mondial, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.

Programul de lucru privind politica de promovare pentru 2025, adoptat vineri de Comisia Europeană, este conceput pentru a dezvolta noi oportunităţi de piaţă pentru fermierii din UE şi pentru industria alimentară mai largă din UE, precum şi pentru a-i ajuta să îşi securizeze întreprinderile existente. Priorităţile sale ţin seama de obiectivele generale privind durabilitatea şi competitivitatea, precum şi securitatea alimentară, prezentate în Orientările politice pentru Comisie pentru perioada 2024-2029.

„Produsele şi patrimoniul nostru culinar sunt renumite în întreaga lume, şi pe bună dreptate. Sunt încântat că putem continua să le promovăm anul viitor cu un buget în valoare de 132 de milioane euro. Putem fi mândri de modul în care producem alimente aici, în UE. „Enjoy, it’s from Europe” este marca noastră şi trebuie să ne asigurăm că este recunoscută şi înţeleasă în întreaga lume, pentru a obţine cea mai bună valoare pentru fermierii şi producătorii noştri”, a declarat comisarul pentru Agricultură, Christophe Hansen, citat în comunicat.

Programul de lucru pentru 2025 identifică regiunile şi ţările cu un potenţial ridicat de creştere din afara UE ca principale pieţe-ţintă de promovare. Acestea includ China, Japonia, Coreea de Sud, Singapore şi America de Nord. Regatul Unit rămâne una dintre principalele pieţe de export pentru produsele agroalimentare din UE, absorbind peste 20% din exporturile agroalimentare ale UE.

Sumele disponibile pentru programele care urmează să fie selectate în 2025 sunt împărţite între promovarea în ţările din afara UE şi pe piaţa internă a UE, cu 63,4 milioane euro şi, respectiv, 58,6 milioane euro.

Bugetul pentru piaţa internă a UE este distribuit după cum urmează: 17,1 milioane de euro pentru măsuri de informare şi promovare axate pe sistemele de calitate ale UE, în special indicaţiile geografice; 28,8 milioane de euro pentru programe care vizează creşterea gradului de sensibilizare şi de recunoaştere sau produselor cultivate ecologic şi durabil, inclusiv cu standarde mai ridicate în materie de bunăstare a animalelor; 12,7 milioane euro pentru a stimula consumul de fructe şi legume proaspete în contextul unei alimentaţii echilibrate.

O sumă suplimentară de 10 milioane euro este rezervată pentru acţiuni în cazul unor perturbări grave ale pieţei, al pierderii încrederii consumatorilor sau al altor probleme. Acest buget este realocat programelor din ţări terţe dacă nu este utilizat.

Programul de lucru prevede, de asemenea, o serie de iniţiative care urmează să fie conduse direct de Comisia Europeană. Astfel de activităţi includ campanii de promovare şi informare în ţări terţe, participarea la până la cinci mari târguri comerciale internaţionale agroalimentare, organizarea de misiuni la nivel înalt cu delegaţii de afaceri în ţări terţe şi elaborarea de manuale privind intrarea pe piaţă pentru exportatori.

Adoptarea programului de lucru pentru 2025 marchează, de asemenea, 10 ani de politică de promovare a UE. În această perioadă, Comisia Europeană a cofinanţat în total peste 600 de campanii cu semnătura lor comună – „Enjoy, it’s from Europe” – sprijinind reputaţia produselor agroalimentare din UE în Uniune şi în întreaga lume.

Cele mai citite știri

Exit mobile version