Comerțul online în Uniunea Europeană continuă să crească, potrivit rezultatelor celor mai recent sondaj anual privind utilizarea tehnologiilor ITC de către gospodării și persoane fizice, publicate de Eurostat, transmite BTA.
În anul 2024, 77% din utilizatorii de internet au cumpărat sau comandat bunuri sau servicii de uz personal online, în creștere de la un nivel de 59% în 2014, ceea ce reprezintă o creștere de 17 puncte procentuale.
În Bulgaria, creșterea pentru perioada 2014-2024 a fost de 29 de puncte procentuale, de la 29% până la 57%.
Cele mai mari procente de utilizatori de internet care au făcut achiziții online în 2024 au fost înregistrate în Irlanda (96%), Țările de Jos (94%) și Danemarca (91%). La polul opus, Bulgaria a avut cel mai mic procent de utilizatori de internet care au făcut achiziții online anul trecut (57%), urmată de Italia și România, ambele cu 60%.
Începând din 2014 și până în 2024, cele mai importante creșteri au fost înregistrate în România (avans de 43 de puncte procentuale de la 17% până la 60%), Ungaria (de la 42% până la 79%) și Lituania (de la 36% până la 72%).
Cele mai frecvente bunuri achiziționate online în 2024 au fost articolele de îmbrăcăminte (inclusiv articolele sportive), încălțămintea și accesoriile, 45% dintre utilizatorii de internet făcând astfel de achiziții în ultimele trei luni. Acestea au fost urmate de livrare de alimente de la restaurante, lanțuri fast-food și servicii de catering (21%), cosmetice și produse de wellness (20%).
