Cele mai mari probleme din infrastructura rutieră sunt analizate astăzi de experți, investitori, factori de decizie și reprezentanți ai sectorului public și privat, în cadrul conferinței „România, în sfârșit la drum. Infrastructura rutieră 2025: Provocări și oportunități”. Printre temele abordate se numără și identificarea soluțiilor pentru reducerea numărului de accidente în așa-numitele „puncte negre” – zone periculoase cu risc ridicat de coliziuni.
Ramona Oprea, Country Branch Manager Deltabloc Ro, a explicat că implementarea sistemelor de protecție, precum parapetele, depinde de solicitările autorităților.
„O parte dintre aceste puncte negre sunt acoperite de noi, dar trebuie precizat că noi acționăm la solicitarea CNAIR. Dumnealor cunosc foarte bine situația, știu exact care sunt aceste puncte periculoase și, în măsura în care am fost contactați și ni s-a comandat instalarea parapetelor, am intervenit.”
Printre zonele unde astfel de măsuri au fost deja aplicate se numără DN1 între București și Ploiești, DN39 între Constanța și Mangalia și DN5 între București și Giurgiu.
„Acestea sunt puncte negre pe drumuri naționale cu patru benzi. Însă cea mai mare problemă o reprezintă ieșirile de pe străzile laterale cu viraj stânga. Oriunde am avut solicitare, am instalat deja parapete pentru a reduce riscul de accidente,” a subliniat Ramona Oprea în cadrul conferinței.
România, din nou pe primul loc la accidentele rutiere
Din păcate, România este din nou pe primul loc în Europa în ceea ce privește numărul accidentelor rutiere.
„Acum câteva luni, spuneam că România nu mai este pe primul loc în statisticile europene la numărul de accidente rutiere. Egalasem Bulgaria, cu o medie de 81 de morți la un milion de locuitori. Din păcate, acum suntem din nou pe primul loc. Am redus numărul de decese la 77, dar Bulgaria a coborât la 74, așa că ne-am întors pe primul loc”, a explicat și Radu Spirea, directorul general al Vesta Investment.
În ciuda investițiilor în infrastructură și măsurilor de siguranță, problemele persistă.
„Se construiesc autostrăzi, se reabilitează drumuri, se accelerează implementarea unor sisteme de siguranță, dar continuăm să fim primii. În statisticile Poliției Rutiere, de vină sunt pietonii, bicicliștii, dar eu sunt convins că una dintre cauze este și starea semnalizării rutiere,” a concluzionat el în cadrul conferinței.
