Fără categorie

Casa Timiș, desemnat cel mai bun restaurant din România în cadrul Romanian Hospitality Awards

Pe 18 octombrie, la Ateneul Român, a avut loc cea de-a cincea ediție a Romanian Hospitality Awards, eveniment aflat sub Înalt Patronajul Majestății Sale Margareta, Custodele Coroanei române. Cei peste 760 de participanți au sărbătorit performerii anului în HoReCa și au vorbit, totodată, despre planurile industriei în 2024. Income Magazine a fost partener media al evenimentului.

Astfel, potrivit unui sondaj Hospitality Culture Institute, aplicat antreprenorilor și profesioniștilor cu funcții de conducere în HoReCa, prezenți la Romanian Hospitality Awards, 89% dintre aceștia afirmă că principala preocupare legată de politicile guvernamentale este reprezentată de impactul fiscal al schimbărilor legislative. 9% afirmă că reglementările privind igiena și siguranța alimentelor reprezintă principala preocupare și doar 1% declară că cel mai important motiv de îngrijorare este reprezentat de apariția unor noi restricții de călătorie.

În ceea ce privește evoluția profitabilității în HoReCa în anul 2024, 39.8% dintre liderii industriei anticipează că aceasta își va păstra marjele curente. 30.4% se așteaptă la o creștere ușoară a profitabilității, în vreme ce 18.3% anticipează o ușoară scădere a marjelor.

Industria HoReCa spune stop angajărilor în 2024

76.2% dintre liderii industriei HoReCa anunță că nu vor lansa noi campanii de recrutare în 2024. Cu toate acestea, 72.5% dintre respondenți afirmă că au în plan  programe de formare și dezvoltare a personalului actual.

Nu în ultimul rând, 63.9% dintre respondenți susțin că inovarea în meniu și servicii reprezintă principala strategie prin care își propun să rămână competitivi în 2024, în vreme ce 15.7% mizează pe reducerea costurilor operaționale. Totodată, 15.2% dintre respondenți afirmă că investițiile în marketing și publicitate reprezintă principala strategie prin care își propun să rămână competitivi în 2024.

Romanian Hospitality Awards: Performerii anului în HoReCa

Cea de-a V-a ediție a Romanian Hospitality Awards, organizată cu sprijinul UniCredit Bank, s-a desfășurat în prezența a 760 de antreprenori și profesioniști din HoReCa și industriile conexe. Cuvântul de Deschidere a Galei a fost susținut de Alteța Sa Regală Principele Radu, acesta îndemnând la crearea de punți între ospitalitatea de pe cele două maluri ale Prutului.

„O mare parte a felului în care Coroana se exprimă spre societate este cea a ospitalității. De aceea înțelegem, poate mai bine ca oricine, cât de complicat este ceea ce faceți dumneavoastră, pentru că, la rândul nostru, servim această profesie, indirect, în fiecare zi. (…) Înaltul Patronaj nu impune nicio constrângere. Aș vrea doar să fac o propunere gazdelor noastre. Poate că, în anii următori, o să aveți suficientă forță și dorință de a alătura familiei ospitalității românești și pe cei din Republica Moldova. Este o țară care, la configurația ei actuală, nu va avea niciodată posibilitatea să facă ceea ce faceți dumneavoastră și pe ei nu îi deosebește de noi nimic. Nici nu îi separă de noi nimic, în realitate, decât în mintea noastră.

Unii dintre ei sunt remarcabili. Noi, când îi vizităm în comunitățile din lume, îi vizităm mereu în marea comunitate românească și mica comunitate moldoveană de români, așa că punțile pe care profesia le creează și care sunt mult mai solide decât oricare alte punți vor face un foarte mare bine celor de acolo. Nu e vina lor că Dumnezeu a vrut ca ei să se nască acolo și noi aici. Așa că, dacă aș vedea premii extinse și către cei din ospitalitatea Chișinăului sau a orașului Bălți, nu m-aș simți deloc internațional, m-aș simți acasă,” a declarat Alteța Sa Regală Principele Radu.

În urma votului unui juriu format din 130 de profesioniști HoReCa, cea de-a cincea ediție a Romanian Hospitality Awards și-a aflat marii câștigători.

Casa Timiș a fost unul dintre cele mai premiate branduri în cadrul Galei, acesta ocupând locul I la categoriile „Cel mai bun restaurant” și „Cea mai bună comunicare în HoReCa”, locul al II-lea la categoria „Epic Visits” și locul al III-lea la categoria „Cel mai bun hotel”.

Alex Petricean a fost desemnat „Cel mai bun chef din România”, în vreme ce brandul său, NOUA, a câștigat alte trei distincții.

Rezultate Romanian Hospitality Awards 2023:

Cel mai bun restaurant

  • Locul I: Casa Timiș
  • Locul II: NOUA
  • Locul III: Kaiamo

Cel mai bun chef:

  • Locul I: Alex Petricean
  • Locul II: Adrian Hădean
  • Locul III: Oana Coantă

Cel mai bun antreprenor:

  • Locul I: Dragoș Petrescu
  • Locul I BIS: Radu Savopol
  • Locul II: Liviu Popescu
  • Locul III: Daniel Mischie

Cel mai bun bar/pub:

  • Locul I: Biutiful
  • Locul II: Expirat
  • Locul III: Nomad Skybar

Cea mai bună cafenea:

  • Locul I: Origo
  • Locul II: Steam
  • Locul III: Beans & Dots

Cel mai bun hotel:

  • Locul I: Hotel Marmorosch
  • Locul II: Teleferic Grand Hotel
  • Locul III: Casa Timiș

Cel mai bun club:

  • Locul I: Fratelli
  • Locul II: Loft
  • Locul III: Expirat

Cea mai bună cofetărie:

  • Locul I: French Revolution
  • Locul II: Mara Mura
  • Locul III: Zexe Braserie

Cel mai bun app de delivery:

  • Locul I: Glovo
  • Locul II: Tazz
  • Locul III: Bolt Food

Cel mai bun brand de delivery:

  • Locul I: Jerry’s Pizza
  • Locul II: City Grill Delivery
  • Locul III: LifeBox

Cel mai bun QSR (Quick Service Restaurant)

  • Locul I: Vivo – Fusion Food Bar
  • Locul II: Avocadoo
  • Locul III: Dristor Kebap

Epic Visits:

  • Locul I: Singureni Manor
  • Locul II: Casa Timiș
  • Locul III: Zabola Estate

Cea mai bună companie de catering:

  • Locul I: City Grill
  • Locul II: Fratelli Catering
  • Locul III: Flavours

Cel mai bun furnizor:

  • Locul I: Metro
  • Locul II: Macromex
  • Locul III: ParmaFood

Cea mai bună deschidere:

  • Locul I: NOUA B.A.R.
  • Locul II: La Hambar – Singureni Manor
  • Locul III: InterContinental Athénée Palace Bucharest

Cel mai innovator brand:

  • Locul I: 5 to go
  • Locul II: KANE
  • Locul III: Fratelli

Cel mai bun truck de street food:

  • Locul I: Arrosticini
  • Locul II: Meat Busters
  • Locul III: Burger Van

Cea mai bună comunicare în ospitalitate:

  • Locul I: Casa Timiș
  • Locul II: 5 to go
  • Locul III: Tazz

Cea mai bună deschidere – Votul Publicului:

  • Locul I: Eshte
  • Locul II: DeSoi
  • Locul III: NOUA B.A.R.

Premiu Special de Excelență – Simona Constantinescu, CEO Ana Hotels

Premiu Special de Excelență în jurnalism – Carmen Filote Ionescu, red-șef Trends HRB

Romanian Hospitality Awards reprezintă cel mai amplu proiect de recunoaștere și premiere a excelenței din industria ospitalității, organizat sub Înalt Patronajul Majestății Sale Margareta, Custodele Coroanei române. În fiecare an, peste 130 de membri ai juriului, antreprenori și profesioniști de top, nominalizează și votează performerii anului în HoReCa, în cadrul a 18 categorii de jurizare. Întregul proces  de votare este auditat de cea mai mare firmă de avocatură din Sud-Estul Europei, Țuca Zbârcea & Asociații.

Romanian Hospitality Awards este un proiect dezvoltat de Hospitality Culture Institute, centru de resurse pentru antreprenorii din ospitalitate. Misiunea Institutului este de a identifica tendințe cu impact economic, social, politic și cultural și de a împărtăși know-how și soluții aplicate. Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute sunt Romanian Hospitality Awards, F&B Business Accelerator, Hospitality Culture Research, Intimate Roundtable Conversations și Urbea Food Fest.

Cele mai recente știri

To Top